David Silva: "Jag är glad över att ha valt Manchester City istället för Madrid och Barca"


David Silva säger att han är glad över att ha valt Manchester City istället för någon utav Spanien största klubbar.
David Silva

Den förra Valencia yttern, David Silva, har medgett att han valde Manchester City istället för Barcelona och Real Madrid.

"Det fanns en möjlighet att stanna i Spanien när det blev klart att jag skulle lämna Valencia i sommar" sa den spanska stjärnan.

"Jag var medveten om Madrids intresse, det är en stor klubb och de har en stor tränare nu. Det är sant att flera spanska och portugisiska spelare skulle vilja spela för en klubb som Real. Både för dem och Barcelona."

"Så det var trevlig att veta att det fanns intresse från dem. Självklart är de med i Champions League och det är en tävling som jag är van att spela i och som jag skulle vilja spela i igen."

"Men jag ville få en ny erfarenhet. Jag ville spela utanför Spanien, och England var mitt val."

"Dessutom var det City som kämpade mest för att underteckna mig under VM och det betydde mycket för mig. Jag blev upphetsad av vad dem sa till mig."

"Jag vet att Roberto Mancini hade försökt att signera mig när han tränade Inter. Det visade hur mycket han trodde på mig. Han imponerade mig verkligen och jag tycker om att jobba med honom. Han är en verkligen bra och ung tränare."

Skriv en kommentar