David Villa: "Vi är bättre än Real Madrid och vi kan vinna La Liga för tredje gången i rad i år"


David Villa har medgett att matchen mellan Barcelona och Real Madrid kommer vara tuff, men tror ändå att Barca har en större chans att vinna ligan.
David Villa

Barcelona
s anfallare, David Villa, tror att matchen mellan de två största klubbarna, Real Madrid och Barcelona, kommer vara en väldigt tuff match.

Den spanska VM-stjärnan är van vid att möta både Real Madrids och Barcelonas spelare under den tid han spelade för Real Zaragoza och Valencia, men han ser fram emot att spela sin första Clasico.

"Även fast jag var en Valencia spelare kunde jag se att Barca och Madrid spelarna trivdes bra ihop" sa Villa till Four-Four-Two tidningen i en intervju. "Jag förväntar mig inte att Xavi eller Puyol spelar för Madrid eller att Casillas spelar för Barca, men de respekterar varandra."

"Det kommer vara tufft, men Sergio Ramos och Xabi Alonso slog mig tillräckligt då jag spelade för Valencia, så det var på grund av tiden de kunde stoppa mig lätt."

VM-vinnaren hyllade också Real Madrids tränare Jose Mourinho, men tror att Barca är starka nog att vinna La Liga titeln för tredje gången i rad i år.

"Han (Jose Mourinho) är en bra tränare som brukar vanligtvis vinna saker och ting" sa Villa. "Hans Chelsea var de starkaste jag någonsin har mött under hela min tid i Valencia. De var psykiskt starka och tuffa."

"Vi vet att han vill vinna ligan och Champions League med Real Madrid, men vi är säkra på att vi har ett bättre lag och vi kan vinna La Liga för tredje gången i rad."

Kommentarer

Anonym

2010-11-06 - 12:08:25
du många har pratat i real som går i barca ,, xavi 2 grr , pique 1 gång , cryff 8 grr , messi 3grr , villa , 1 gång , iniesta 1 gång

Anonym

2010-11-06 - 12:08:45
hur*

Anonym

2010-11-06 - 12:43:15
Real vinner La Liga lätt iår tror jag. Med Ronaldo på spetsen, Kakás comeback, Di Marias & Marcelos fina form, Özils passningar, Alonsos form & Benz och Higuains samarbete kommer vi att vinna LaLiga i år.



I CL tror jag det kommer gå riktigt bra resten av gruppspelet. Sen i åttondelsfinalen tippar jag på att vi möter antigen Roma, Bayern München eller Arsenal. Sen går vi vidare och möter Inter i kvartsfinalen. Vi slår ut dom med 2-1. I semifinalen kommer vi möta Chelsea, Barcelona eller Arsenal som vi slår ut på straffar. Och sedan kommer vi möta antigen Chelsea, Barcelona, Milan, Arsenal eller United i finalen, där det kommer bli riktigt svårt. ;; Jag har faktiskt drömt en dröm om det här, och det blev faktiskt såhär.. Och så tror jag också att vi kommer möta dessa lag i CL och ta oss vidare till finalen.

Anonym

2010-11-06 - 12:44:36
fel, fel och åter fel, villa!!!!!!! Real vinner och dessutom vinner de el clasico!!

CR7

2010-11-06 - 12:53:39
real vinner ligan och dom kommer att vinna el clasico!!!!!!! david villa har ingen hjärna

CR7

2010-11-06 - 12:54:24
real vinner ligan och dom kommer att vinna el clasico!!!!!!! david villa har ingen hjärna

Hala Madrid

2010-11-06 - 18:06:42
Äh vilket skit snack utav barca, allt för att försöka psyka Real & co, men det biter inte på oss, kom igen barca har gjort 10mål i ligan, lika många som världens bästa, cr7 gjort SJÄLV på lika många matcher spelade.. Vi kommer överbevisa dom när det är dags för El Classicooo, tror redan nu det blir 3-1 till Real.. HALAAA MADRID <3

Hala Madrid

2010-11-06 - 18:08:19
skrev lite fel, på dom 4senaste matcherna har cr7 gjort 10mål, lika många som hela barca gjort på just 4 matcher...

Skriv en kommentar