Javier Pastore: "Jag skulle hellre vilja spela för Barcelona än Real Madrid"


Om Javier Pastroe lämnar Palermo, så gör han det endast för förra säsongen La Liga mästare, Barcelona.

Javier Pastore

Palermo
s playmaker Javier Pastore skulle hellre föredra att spela för Barcelona i framtiden än de spanska serieledarna Real Madrid.

Och allt detta är på grund av Lionel Messi som är grunden till varför Pastore skulle välja Barcelona över Los Blancos.

"Spela för Barcelona? Åh Gud. Det skulle vara en dröm att spela med Lionel Messi i Barcelona, det är min största önskan" sa han till El Mundo Deportivo.

"Jag vill fortsätta växa för att spela för ett lag som Barcelona. Och faktum att Messi spelare där är också bra, liksom de andra argentinska spelarna."

"Vilken klubb skulle jag vilja spela för mellan dessa stora klubbar? De är alla lika viktiga, vi har sett vilka de är i tidningarna (Real Madrid, Barcelona och Inter), men jag gillar Barcelona mest för deras spelstil."

"Barcelona är verkligen den bästa och största (klubben). Real Madrid är bra. Och Jose Mourinho är en vinnare. Han spelar en annorlunda stil."

Kommentarer

Hala Madrid

2010-11-05 - 14:02:20
Fan gå häng dig, du skulle aldrig få en pass utav dvärgen i fc messi.. Och jag personligen tycker barca spelar den tråkigaste fotbollen, passar runt o runt o runt, anfaller, passar runt runt runt.. Vi såg ju hur det gick med köpenhamn, fotbollsvärlden vet exakt hur barca spelar och vet exakt hur man ska fukka upp deras spel, stressa dom till max så kommer dom inte långt... Tror Real kommer krossa dom i El Classico... HALA

CR7

2010-11-05 - 15:37:56
Vi har redan det bästa laget så vi behöver inte dig!

Benjamin

2010-11-05 - 17:38:48
Real har bara stjärnor de måste satsa på talangerna!

CR7

2010-11-05 - 18:19:30
vi behöver han men om han går till barca så hatar jag han.

CR7

2010-11-05 - 18:20:28
han är fett grym också

realfan

2010-11-05 - 21:45:27
han måste vara dom i huvudet

CR7

2010-11-05 - 22:50:18
eller hur =) :)

Anonym

2010-11-06 - 07:02:06
javier pastore sug messis kuk vi behöver inte dig

Skriv en kommentar