Jose Mourinho: "Zlatan Ibrahimovic ville flytta från Barcelona till Real Madrid"


Real Madrids tränare har medgett att Ibrahimovic ville flytta till Real Madrid.
Zlatan Ibrahimovic

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho har medgett att han skulle ha älskat om man kunde signera Zlatan Ibrahimovic till den spanska klubben i somras.

I slutet av sommaren detta år, lämnade den svenska anfallaren Los Blancos riveler, Barcelona, för att spela för sin gamla klubbs (Inter) rivaler, AC Milan. Sedan dess har han inte ens tänkt på Barcelona.

"Ibrahimovic lämnade mig efter att ha blivit Inters topmålgörare i Serie A, han gjorde 25 mål och jag har aldrig haft seriösa problem med honom" sa Mourinho.

"Han har all min respekt och jag tror att han också har respekt för mig. Trots att han ville flytta till Real Madrid, var det omöjligt."

"Efter det som hände Luis Figo, tror jag att det kommer ta hundra år tills en Barca spelare flyttar till Madrid igen."

När Figo flyttade från Barcelona till Real Madrid blev Barcelona fansen inte så glada. En av Barcas supporter gick in i planen under EM år 2004 och kastade en barcelonaflagga i ansiktet på portugisen.

Kommentarer

ABbe

2010-11-25 - 18:07:41
" efter det som hände med Luis Figo"



Vad menar du med det ?



Minns ej

omran

2010-11-25 - 18:30:51
han mennar att luis figo hade spelat för fc barcelona för länge sen men sen slutade han där och började i real madrid istället och då när fc barcelona mötte real madrid i matchen så kom en av barcelonas fans och kastade en flagga på en real madrids spelare.

SR4 <3

2010-11-25 - 19:23:25
En av Barcas supporter ? Ni menar Jimmy Jump :D

realmadrid

2010-11-26 - 07:08:47
och ett grishuvud;)

Ronaldo<3

2010-11-26 - 14:13:16
yeeeeeeeeeeeees, tur att han inte kom

omran

2010-11-26 - 21:55:30
jose mourinhi kan inte ni köpa zlatan nästa år ele snälla

Anonym

2010-11-29 - 08:18:17
KOM zlatan hit!;)

Skriv en kommentar