Real Madrids Marcelo: "Att vinna El Clasico kommer inte garantera oss liga titeln"


Marcelo säger att liga titeln i Spanien kommer inte avgöras på måndag..
Marcelo

Real Madrid
s försvarare Marcelo säger att trots om Los Blancos vinner mot Barcelona på Camp Nou på måndagskvällen, kommer det inte garantera spanjorerna ligatiteln.

Santiago Bernabeu klubben kommer att stiga in i Camp Nou på måndag med ett poängs försprång på ligatabellen. Men, Los Blancos har förlorat sina fyra senaste Clasico matcher mot katalanerna, och att vinna på Camp Nou är inte så lätt.

Men Marcelo tror att Real Madrid har vad som krävs för att vinna mot rivalerna, och brassen sa till Los Merengues officiella hemsida: "Det kommer att vara en bättre Clasico än alla de andra som vi har spelat eftersom det kommer att vara ett stort steg framåt i La Liga."

"Med detta sagt, även om vi vinner på Camp Nou, betyder det inte att vi kommer vinna La Liga."

"De som kommer spela sin första Clasico kommer att förstå hur viktig den är när de spelar den. Det är en viktig match i deras karriärer."

Sedan fortsatte 22-åringen: "Jag behöver inte anpassa mig till Barcelonas spelstil. Jag måste anpassa mig till Real Madrids. Vi har ingen anledning att frukta någon. Under matchen kommer jag att se om jag måste spendera mer tid i att attackera eller försvara."

Skriv en kommentar