Real Madrids Mesut Özil: "Jag spelar för världens bästa klubb"


Den tyska stjärnan Mesut Özil säger att han är glad över att spela för världens bästa lag Real Madrid, men han berättar även hur han började spela fotboll.
Mesut Özil

Mesut Özil
sa till Cadena Ser att han är glad över att få spela för Real Madrid. Men den tyska mittfältaren passade också på att säga att han älskar fotboll, som är en del av hans liv, och förkalrade också hur han började spela denna underbara sport.

"Mitt mål, uppenbarligen, var att spela för världens bästa lag, och det är Real Madrid. Jag har jobbat hårt för att komma såhär långt och jag hoppas kunna vinna titlat med klubben. Jag ville vara en del av Mourinhos Real Madrid. Jag är väldigt glad och jag tror att vi är på rätt väg. Hela laget stödjer mig och vi är alla förenade. Vi kommer kämpa tills vi når vårt mål."

"Jag känner mig bekväm med laget och det har jag gjort sedan dagen jag anlände hit. Alla hjälpte mig att anpassa mig. Vi alla är väldigt unga och vi kommer fortsätta att förbättra oss. Det är en bra atmosfär i truppen, vi skämtar hela tiden."

"Jag är en människa, ingen robot. Man kan inte spela en perfekt match, men jag kommer alltid ge 100% på planen. Det är viktigt att lyckas som en grupp och jag vill personligen fortsätta att förbättra mig för att jag är fortfarande väldigt ung."

"Atletico Madrid har väldigt bra spelare, men vi kommer möta dem på våran stadium och vi vill vinna. Det kommer vara en aggressiv match. Vi måste hålla koll på Diego Forlan eftersom han är väldigt farlig. Hans skott är starka och kraftfulla, men vi kommer försöka att spela våran match."

"Jag började spela fotboll på grund av min äldre bror. Jag gick alltid och såg på hans matcher och en gång sa jag till min pappa att jag också ville spela fotboll, och anslöt mig till ett lag. Sedan dess har jag älskat denna sport. Det är en del av mitt liv och jag njuter alltid av fotbollen på planen. I min familj är fotboll är en del av vårt liv."

Kommentarer

Anonym

2010-11-10 - 21:25:30
Håller med!!!!

Skriv en kommentar