Ricardo Carvalho: "Oavgjort mot Atletico Madrid på Bernabeu kommer vara otillräckligt"


Ricardo Carvalho tycker att en oavgjord match på Santiago Bernabeu är inte tillräckligt.
Ricardo Carvalho

Ricardo Carvalho
har tillsammans med Diego Forlan kommenterat söndagens derby match (Real Madrid - Atletico Madrid). Och det här är vad portugisen sa om den kommande La Liga matchen.

"Jag känner mig bra i laget och det är till och med lättare nu när vi har ett försprång. Det är viktigt att fortsätta med det goda arbetet. Vi är bra, snabba och kompakta i försvaret; alla hjälper till. Det är också bra kvalité i anfallet."

"Vi kommer möta Atletico på våran stadium, så en oavgjord match kommer vara ett otillräckligt resultat. Vi vill bevisa att vi är bättre och fortsätta vara ledare i ligan."

"Jag kommer försöka hindra Atleticos anfallare eftersom både Forlan och Aguero är väldigt svåra att stoppa när de hittar tillräckligt med plats för manöver. De kan skjuta när som helst med både fötterna och jag är van att möta längre spelare i Premier League. Det är annorlunda här, men jag upplever inga problem. Jag är snabb och jag måste komcentrera mig under hela matchen."

Skriv en kommentar