Jose Mourinho: "Jag visste att El Clasico skulle bli uppskjutet, men jag bryr mig inte"


Real Madrids tränare har sagt att han inte bryr sig när El Clasico kommer äga rum.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare, Jose Mourinho, har sagt att uppskjutet på den kommande El Clasico matchen mot Barcelona är inget som han är orolig över.

När Mourinho pratade med radio stationen Cadena SER, förklarade han att matchens datum är irrelevant, så länge hans lag har tillräckligt med tid att förbereda sig.

"Jag visste att detta skulle hända för länge sedan, men jag bryr mig inte. Jag är orolig över att spela på en söndags kväll klockan 22:00 och sedan på en tisdag spela Champions League. Barcelona vill inte spela på lördag eftersom de spelar (Cl-match) onsdagen innan, och på grund av det måste vi spela på en måndag" sa den portugisiska tränen.

Sedan passade Mourinho på att respektfullt hylla rivalerna, och sa att Guardiola är den perfekt tränaren för Barcelona.

"Under min tid i Barcelona hade jag en god relation med honom (Guardiola). Jag har endast goda minnen. Jag har inga problem att träna emot dem, eftersom trots att han är min rival har vi en relation som inte kan ha varit bättre."

"Om jag var Barcelonas president, skulle jag ge honom ett kontrakt för 50 år. Han är en idel tränare för Barcelona."

Kommentarer

Anonym

2010-11-12 - 17:11:12
¡Hala Madrid!

Adam

2010-11-12 - 17:15:41
Mourinho stängs av två matcher efter snedsteget i cupen

José Mourinho visades upp på läktaren i cupen i veckan. Nu stängs han också av två matcher.

Real Madrids tränare José Mourinho stängs av två matcher efter att ha blivit uppsänd på läktaren i onsdagens spanska cupmöte mot Real Murcia.



Portugisen klev över gränsen till det tekniska området upprepade gånger och visades till slut ut av domaren.



På fredagen meddelade det spanska fotbollsförbundet att Mourinho inte får coacha sitt lag i de kommande bortamatcherna i ligan mot Sporting Gijon och Athletic Bilbao.

SR4

2010-11-12 - 17:42:51
Källa?

Keveliino på youtube

2010-11-12 - 19:28:40
mou verkar så sur nuförtiden

Skriv en kommentar