Antingen kommer Real Madrid eller Chelsea vara Romelu Lukakus framtida klubb


Underbarnet har ännu inte bestämt sig för vilken klubb han vill spela för, men det verkar som om det lutar sig åt Chelsea håll..
Romelu Lukaku

Carlo Ancelottis Chelsea och Jose Mourinhos Real Madrid konkurrerar om undertecknandet av Anderlechts underbarn, Romelu Lukaku.

Den engelska tidningen, The Telegraph, säger att Lukaku har fått flera erbjudanden från Real Madrid och Chelsea den senaste tiden. Anderlecht har till och med erkänt att de har tackat nej till ett 17,5 miljoner pund erbjudande för spelaren, som anses vara den bästa unga anfallaren i Europa. Anderlecht har inte avslöjat vilken klubb det var som erbjöd 17,5 miljoner pund, men i Belgien sprider sig rykten som säger att det var Tottenham.

Det är flera europeiska klubbar som håller koll på Lukaku, men Los Blancos och The Blues är de största klubbarna som vill signera 17-åringen.

Enligt vissa källor, har Lukaku sagt att han föredrar att välja någon mellan Real Madrid eller Chelsea. Men en fördel som de blåa har, är att Lukaku är ett stort fan av Didier Drogba, som för närvarande spelar för Stamford Bridge klubben.

Den belgiska anfallaren har till och med blivit fotograferad (tidigare i år) i Stamford Bridge där han bär Chelseas tröja. Under hans besök sa Lukaku: "Jag är väldigt glad över att vara här - men olyckligtvis träffade jag inte Drogba. Om jag någonsin kommer gråta, så är det när jag signerar för Chelsea."

Sedan dess, har Drogba varit i kontakt med Lukaku.

"Ja, jag har ringt honom" sa Drogba till Voetbal Magazine. "Jag fick hans nummer från Vincent Kompany. Jag sa till honom att han borde underteckna för Chelsea."

Kommentarer

XA14

2010-10-28 - 20:07:20
får dom inte Lukako vore dom försöka köpa Neymar

Skriv en kommentar