Cristiano Ronaldo stödjer Wayne Rooney: "Han är fortfarande en fantastisk spelare"


Cristiano Ronaldo tror att Wayne Rooney kommer vara tillbaka i sin bästa form inom kort.
Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s stjärna, Cristiano Ronaldo, stödjer sin förra Manchester United lagkamrat, Wayne Rooney, att återfå sin bästa form.

Ronaldo, som lämnade United för Real Madrid för en rekordsumma på 80 miljoner pund sommaren år 2009, är säker på att hans gamla lagkamrat kommer vara tillbaka i en otrolig form inom kort.

"Wayne har inte startat denna säsong väldigt bra, men han är fortfarande en fantastisk spelare, och jag vet att han kommer bevisa att han är det när han kommer tillbaka inom kort" sa Ronaldo till The Sun.

"Han bestämde sig för att stanna med United och signera ett nytt kontrakt, och vi måste respektera det. Det är inte min roll att ge honom råd angående detta. Men jag vet att saker och ting kan förändras väldigt snabbt."

"Jag startade inte heller denna säsong väldigt bra. Men det är svårt att spela på högsta nivå hela tiden. Jag behöll lugnet, jobbade hårt och gjorde mitt jobb för laget, och helt plötsligt gjorde jag några mål, vilket ändrade på allt."

"Sådant är fotboll. Ibland spelar man dåligt och sedan gör man mål. Då kommer alla tänka annorlunda om dig. Detta kommer hända med Wayne."

Skriv en kommentar