Jose Mourinho: "Cristiano Ronaldo är världens bästa spelare, Messi kommer på andra plats"


Real Madrids tränare tycker att Cristiano Ronaldo är världens bästa spelare, och Lionel Messi kommer på andra plats.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare, Jose Mourinho, har blivit frågad om vilken spelare han tycker är världens bästa fotbollspelare. Och den portugisiska tränaren svarade direkt: Cristiano Ronaldo.

Mourinho blev intervjuad av Telemadrid som frågade en hel del frågor angående Real Madrids framtid och vilken spelare som är bäst.

Och Mourinho svarade: "Det finns två alternativ - Cristiano.. och Messi. Om man ser Cristiano som nummer ett, så är Messi nummer två. Men för mig är det självklart att Cristiano är nummer ett."

Sedan passade den förra Chelsea och Inter tränaren att prata om denna säsongs Champions League.

"Champions League är den största och viktiagaste tävlingen. Jag vill inte låta självisk nu, men jag vill vinna Champions Leauge i år för att försvara min titel. Men det är också på grund av att jag vill att Real Madrid ska få  den, för att den tillhör denna klubb."

Skriv en kommentar