Karim Benzema: "Människor kommer inse att jag är en bra spelare"


Karim Benzema var nöjd med sin presenation igår kväll, och Iker Casillas var också nöjd med fransmannens prestanda.
Karim Benzema & Real Madrid

Karim Benzema, Iker Casillas
och Xabi Alonso kommenterade gårdagens match. De spanska giganterna lyckades besegra Hercules med 3 - 1 , vilket Barcelona inte lyckades göra för några veckor sedan.

Benzema
"Alltid när vi pratar, säger Mourinho till mig att jag kan göra mycket för laget på planen. Människor kommer inse att jag är en bra spelare, men då måste jag få spela. Innan matchen sa jag till tränaren att jag kommer jobba för att få spela mer."

Casillas
"Det viktigaste var att vi fortsatte att vinna och ligga på topp. Real Madrid spelade annorlunda under andra halvlek, till skillnad från laget de var under första halvlek. Vår mentalitet ändras och vi spelade på en liten och svår arena."

"Vi är väldigt glada för Benzema. Han förtjänade att spela bra efter att ha hört en massa kritiker förra veckan. Mourinho är en fenomen, för att han vet när han ska säga saker vid rätt tillfälle. Vår reaktion under andra halvalek var på grund av det Mourinho sa till oss i omklädningsrummet."

Alonso
"Vi vet att varenda poäng kan vara avgörande. Därför är dessa tre poäng så viktiga. Vi kommer försöka göra samma sak under Champions League matchen i Milan denna vecka."

Skriv en kommentar