Luciano Moggi: "Jag gillar inte Karim Benzema och Juventus får inte köpa honom"


Luciano Moggi är inte ett så stort fan av den franska anfallaren, efter sina uttalanden.
Karim Benzema

Transferchefen, Luciano Moggi, har sagt till Juventus att inte försöka underteckna Real Madrids anfallare, Karim Benzema.

Man tror att fransmannen kommer ansluta sig till Juventus i januari, efter att Jose Mourinho inte är nöjd med Benzemas presentationer.

Men Moggi har gett Benzema det röda kortet. Enligt Tuttomercatoweb.com har italienaren sagt: "Jag vet inte om Juventus vill signera Benzema, men jag måste säga att idén inte verkar vara entuastisk."

"Mourinho vet allt om fotboll, och om han bestämmer sig för att sälja en spelare som signerades för lite mer än ett år sedan, då måste jag fråga varför man vill ha honom."

"Jag gillar inte fransmannen. Han är en inkomplett talang på grund av hans förra tränare. Han gör inga offringar och det är svårt att använda honom taktiskt."

"Han har fysiska och tekniska krafter, men det räcker inte för att han ska förbättra sig."

Kommentarer

Chelsea bloggen!

2010-10-15 - 19:00:43
skulle inte förvåna mig om juve värvade nya spelare..

mm

2010-10-15 - 19:57:56
Hahahah dom har inga pengar!!!! :D

Kingen

2010-10-16 - 00:51:43
Håller delvis med, han gör verkligen inga offringar. Men å andra sidan är det maffian som pratar så jag väljer att inte hålla med, och be han att dra åt helvette.

RM89

2010-10-16 - 01:21:07
Jag håller verkligen med Luciano Moggi.

Hoppas att inte alla lag där ute lyssnar på Moggi, för då kommer vi aldrig att kunna sälja Benzeme :(



Benzema kommer inte att bli bättre än det han har visat hitills!

Så det är bäst att sälja honom antingen på vintern eller senast sommaren 2011, för att tjäna lite pengar på honom.



För om han fortsätter såhär ett tag till, så kommer Real sälja honom till slut, då kommer vi få typ 100 milj kr eller mindre!



Så SÄLJ Benzema NUU!!!



Halá Madrid<3

Skriv en kommentar