Real Madrids Marcelo: "Jag är väldigt glad här och vill fortsätta förbättra mig"


Marcelo är nöjd med sitt liv i Madrid, och är glad över att ha fått en plats i startelvan.
Marcelo

Den brasilianska vänsterbacken Marcelo har berättat för median att han är väldigt nöjd med hur hans roll i laget har ändrats i år. Marcelo har fått Jose Mourinhos förtroende, vilket han är stolt över.

"Vi spelade bra på varje position. Alla mådde bra på planen. Vi måste fortsätta vinna matcher, så som vi gjorde mot Racing" sa Marcelo till median angående lördagens match.

"Jag är väldigt glad här och vill fortsätta förbättra mig. Jag måste jobba hårt om jag vill spela i många fler matcher. Jag trivs väldigt mycket i Madrid."

"Jag har ingen anförtro för våra nästa två motståndare. Vi studerar Murcia väldigt mycket för att vi vet att det kommer att vara en svår match. De har ännu inte förlorat någon match. Hercules har också spelat fotboll på hög nivå sedan säsongen började."

"Jag har jobbat så som Mourinho vill att jag ska jobba. För några veckor sedan sa jag att varje träningspass med Mourinho är som en strid. Det enda jag behöver göra är att göra det han ber mig om och visa det på planen."

Kommentarer

ormar

2010-10-25 - 17:16:05
jag tycker att marcelo har rätt han har jobbat så jävla hård föratt få en plats i real madrids startelvan tycker och han fick det nu är han en av världens bästa vänsterback tycker jag .bra kämpat marcelo fårsäät så bra som du har gjort

RM89

2010-10-25 - 17:18:46
Världens bästa vänsterback inom 2 år.

Synd att Brasiliens landslag har missat detta.

Brasilien med Marcelo, skulle gå långt.

Han skulle göra succé offensivt samt ge mycket trygghet bakåt.

Men men, bättre för Real Madrid bara.

Mindre skador, mer aktiv i Real =)

Benjamin

2010-10-25 - 19:09:45
Han kommer att lyckas här i Real men inte Brasilien för där har de den nya roberto carlos , MICHAEL BASTOS

Skriv en kommentar