Sami Khedira: "Özil och jag har inga problem med att kommunicera med våra lagkamrater"


Sami Khedira har inga problem att kommunicera med sina lagkamrater, detsamma gäller Mesut Özil.
Sami Khedira

Real Madrid
s mittfältare Sami Khedira har sagt att trots att han inte pratar bra spanska, kan han ändå kommunicera med sina lagkamrater på planen.

Khedira har erkänt att varken han eller Mesut Özil kan prata flytande spanska än, men han insiterar att detta inte påverkar de på matcherna.

"Özil och jag är redo att hjälpa" sa Khedira till Real Madrids officiella hemsida. "Vi är kreativa och vi kan hjälpa Xabi Alonso. Vi pratar inte bra spanska för tillfället, men vi kan kommunicera med våra lagkamrater."

Sedan fortsatte den tyska VM-stjärnan att prata om Hercules, som Los Blancos kommer möta ikväll.

"Vi har bra chanser att vinna titeln denna säsong. Om vi spelar bra som ett lag, kommer vi ha chansen att vinna i Alicante."

"Vi vet att matchen mot Hercules kommer att vara svår. Vi mötte dem under försäsongen. De är farliga och starka i sitt attack. De har Valdez, som jag kände i Bundesligan och Trezeguet, som alltid har möjlighet att göra mål."

Khedira sa också att han är ganska säker på att han förr eller senare kommer göra mål för Los Blancos.

"Jag är säker på att jag kommer göra mål snart. Jag har haft chanser, men jag har också haft otur. Varje dag har jag en större chans att göra mål. Jag har analyserat mina lagkamrater, och de kommer hjälpa mig att göra mål."

Skriv en kommentar