Spelarbetyg (Real Madrid VS. AC Milan)

Idag har jag tid över, så jag tänkte att jag kunde skriva en matchkommentar/ spelarbetyg :)
Real Madrid

Först och främst måste jag bara säga att Real Madrid var VÄLDIGT duktiga igår. Både försvaret och anfallet var riktigt bra. Man fick se det verkliga Real Madrid, som man inte hade sett på länge. Det är så det ska vara varje gång - oavsett om vi möter svåra, eller lätta lag. Dock, är Real Madrid inte helt uppbyggt än.

Iker Casillas:
Vad ska man säga? Lika bra som alltid. Räddade oss vid flera tillfällen. Betyg: 7.

Alvaro Arbeloa:

Jag måste säga att även fast jag föredrar Sergio Ramos på denna position, så har denna spanjoren utvecklats. Gjorde några få misstag, men annars var han bra när det gäller att tackla. Betyg: 6

Pepe:

En riktig kämpe! Pepe ger aldrig upp och försvarade väldigt bra. Han hjälpte laget att stoppa motståndarna att sätta in bollen i mål, tack vare sin motivation som syns på planen. Betyg: 7

Ricardo Carvalho:

Gjorde ett litet misstag, men annars var han helt okej. Försvararna visade ett fantastiskt sammarbete, och Ricardo Carvalho deltog i det. Det var en bra match för den förra Chelsea spelaren. Betyg: 6

Marcelo:

Marcelo blir bara bättre och bättre. Vad han kämpar! Dock syndes han inte så mycket, men han hjälpte laget vid flera tillfällen. Vi behöver ingen ny vänsterback, vi har redan en av världens bästa försvarare! Betyg: 8

Xabi Alonso:

När han hade bollen blev det lite si sådär, men när det gäller försvaret så var han väldigt stark. Han visade att han är en spelare man kan lita på, på planen. Betyg: 7

Sami Khedira:

Jag måste säga såhär: jag såg inte mycket av Khedira. Men, när jag väl såg honom försvara och spela med bollen var han otroligt bra. Förbättrar sig efter varje match, tack vare sin vilja och hårda jobb. Betyg: 6

Mesut Özil:

Den här talangspelaren kommer bli stor! Han var en av de bästa spelarna igår. Målet han gjorde var otroligt fint (tillsammans med Cristiano Ronaldo). Han springer väldigt snabbt också, vilket är en stor fördel för oss. Med två snabba spelare på plan, Cristiano Ronaldo och Mesut Özil (samt Kaká, som också är snabb) kommer Real Madrid ta sig långt. Betyg: 8

Angel di Maria:

Angel di Maria.. för varje match blir han bara bättre och bättre. Han hade flera målchanser, vilket kunde ha gjort att vi vann med en större "vinstresultat". Jag ser fram emot att se hur stor han kommer bli i framtiden. Betyg: 7

Cristiano Ronaldo:

F-a-n-t-a-s-t-i-s-k-! Han sammarbetade, visade motivation, förmåga, inspiration och det viktigaste - sin talang. Det är den Ronaldo som man vill se under varje match. Hans mål samt hans assist mål var matchens höjdpunkt. Men en sak som han förbättrade OTROLIGT mycket var samarbetet. Ronaldo är redan en stor spelare, men jag är säker på han kommer bli ännu större inom några år. Betyg: 9,5

Gonzalo Higuain:

Var var Higuain? Han syndes inte så mycket, trots att han fick spela endast några minuter mindre än 90 minuter. Jag tror på att Higuain kommer utvecklas, men klarar han av att imponera under de svåra matcherna, eller är det bara de "lätta" matcherna som kan imponerar på? Betyg: 5

Karim Benzema, Lassana Diarra och Esteban Granero spelade för få minuter för att jag ska kunna döma de.

Kommentarer

VIctor

2010-10-20 - 21:30:47
Tack att du gav spelarena betyg i dag

HalaMadrid

2010-10-20 - 21:43:38
Tycker Di Maria är lite divig.

Real the first

2010-10-20 - 22:30:23
Khedira kunde fått lite högra betyg enligt mig:D

Anonym

2010-10-21 - 14:56:04
Iker är nog värd mer än en 7a

Anonym

2010-10-21 - 16:18:23
- grattis till vinsten!

Johnny

2010-10-21 - 17:27:10
Di Maria är om någon en snabb spelare.

Arbeloa var ansvarig för en del markeringsmissar i första halvlek, vilket borde dra ner hans betyg. Khedira skall ha ett bättre betyg, som han sliter på mittfältet.

Anonym

2010-10-21 - 17:57:17
haha så du menar att di maria inte är snabb??han e snabbare än kaka o özil,kanske cr

Anonym

2010-10-21 - 19:49:28
va di maria är aldrig snabbare än cr7

Anonym

2010-10-21 - 19:51:57
men jag tycker att det var jätte bra betyg :)

Anonym

2010-10-21 - 19:53:47
jag tycker att cr7 borde få en 10 o casillas borde få 9,5

Skriv en kommentar