Rafael Van der Vaart är glad över övergången: "Jag är glad över att få spela i England"


Real Madrids Rafael Van der Vaart har pratat med De Telegraaf och sa att han är stolt över att få spela i den engelska klubben, Tottenham Hotspurs.
Rafael Van der Vaart

Även om den engelska ligan, Premier League, har ännu inte gett ett grönt ljus angående en flytt till Tottenham, ser Real Madrids playmaker, Rafael Van der Vaart, fram emot att spela för den engelska klubben.

"Fyra år i Spurs, och 11 miljoner euro.. Jag kan inte ens förstå det själv" sa Van der vaart till De Telegraaf.

"Men det är synd att jag inte kommer kunna spela mot Ajax i Champions League, men jag kommer möta FC Twente."

"Intresset från Tottenham kom väldigt snabbt och jag hade inte tid att tänka. Jag vill spela fotboll igen och om det är möjligt att göra det varje vecka, med en vacker klubb, så är jag glad."

"Jag är glad över att få spela i England. Om det nu passar min stil eller inte får vi reda på senare, men jag tror att en bra fotbollsspelare kan anpassa sig (till sin nya klubb). Jag är väldigt stolt över denna övergång."

Skriv en kommentar