Real Madrids Ricardo Carvalho: "Premier League är tuffare än La Liga"


Real Madrids nyförvärv, Ricardo Carvalho, tycker att Premier League är tuffare än den spanska ligan.
Ricardo Carvalho

Den före detta Chelsea försvararen, Ricardo Carvalho, säger att det inte är svårare att anpassa sig till La Liga, än när han anpassade sig till Premier League år 2004.

"När jag flyttade till Chelsea var det mycket svårare för mig att anpassa mig, än när jag flyttade till Madrid. Jag växte upp i Portugal och fotbollen där är mycket lik den spanska fotbollen. Jag tycker att det är mycket svårare att spela i Premier League."

"Spelarna i England är physiskt starkare. Därför är det svårare att spela för Chelsea än Real Madrid. Och att spela där har verkligen förbättrat mig som spelare. Mina sex år i Chelsea var härliga."

Skriv en kommentar