Romelu Lukaku: "Om jag fick välja skulle jag vilja spela för Real Madrid"


Anderlechts stjärna, Romelu Lukaku, vill spela för Real Madrid - nästa år. Den belgiska supertalangen är villig att vänta på ett förnyat Real Madrid intresse.
Romelu Lukaku

I en intervju publicerad av den spanska tidningen El Mundo Deportivo har Anderlechts unga talangspelare, Romelu Lukaku, uttryckt sin upphetsning över nyheterna som har sammankopplat honom med en flytt till Real Madrid.

"Att säga nej till Real Madrid och andra erbjudanden jag fick var inte lätt, men min pappa tyckte att det var bäst för mig om jag forsätter med studierna och stannar i Anderlecht i ett år till" sa Lukaku.

När man frågade honom om han ångrar avvisandet när han ser unga spelare som Canales, Khedira och Özil ta en plats i Real Madrid, svarade han: "Jag förnekar inte att jag skulle vilja imitera dem, men allt kommer komma i rätt tid."

Romelu sa också att om han fick välja mellan Chelsea, Inter och Real Madrid, skulle han valt den sistnämnda klubben. "Om jag fick välja vilket lag jag skulle vilja spela för är det Real Madrid, för att det är laget som intresserar mig mest."

"Jag vet inte om de kommer försöka underteckna mig igen, men jag vet att jag är villig att vänta på dem. Jose Mourinho tycker att jag förtjänar en chans och jag tackar honom för det. Jag har läst bra saker som han har sagt om mig och det enda jag kan säga är att han är en bra tränare som har lyckats med Porto, Inter och Chelsea."

När man frågade honom om han hade pratat med någon från Real Madrid sa han: "Nej". Och när man frågade honom om hans far hade pratat med de spanska giganterna svarade han: "Inga kommentarer."

Kommentarer

AhmedKaká

2010-09-05 - 19:59:16
Skulle gärna vilja se honom som ett alternativ efter Benz och Pipita. Han är ung, 17-18 år och har målsinne och nickprecision , dessutom otroligt snabb o teknisk.. " Den Nya Drogba " ...

Anonym

2010-09-05 - 20:05:28
AAA värva honom snälla

realmadrid

2010-09-05 - 20:06:45
precis vad vi behöver köp han nästa säsong;)

Anonym

2010-09-05 - 21:20:04
till realmadrid!! vilken nästa säsong nu på



1januari:)

RM89

2010-09-06 - 01:16:15
Han skulle lätt gå före Benzema.. Så jag tycker man ska ta in honom till nästa säsong, då hans studier blir klara och är redo att flytta.



Eller kanske han och Higuain gör succé tsm ;)



Halá Madrid <3

Skriv en kommentar