Som ni ville; Spelarbetyg Real Sociedad - Real Madrid


Real Madrid
Jag har sett på kommentarerna att ni vill att jag ska betygsätta spelarna efter varje match. Och visst kan jag göra det, men förvänta er inte att jag kommer göra det efter varenda Real Madrid match. Men om jag har tid, så kommer jag göra det ;)

Ni kommer kanske inte tycka samma sak, men det här är MINA åsikter. Sen får ni också skriva era åsikter på kommentarsfältet. Jag kommer betygsätta spelarna från 1 - 10.

S P E L A R B E T Y G :

Iker Casillas: Efter varenda match har han bevisat att han är världens bästa målvakt. Det gjorde han igår med. Efter alla hans räddningar (som t.ex. när han inte släppte in bollen på Griezmanns inlägg) finns det ingen tvekan på att Casillas är den bästa målvakten i världen. Trots att han släppte in ett mål (som var svår att rädda) får han ett bra betyg. Betyg: 7

Sergio Ramos: Jag måste erkänna att han inte spelade lika bra som han brukar göra, men han var okej. Vi måste ju tänka på att han har precis varit skadad och det kan ha hindrat honom från att göra sitt bästa. Men han behövdes på planen och räddade oss vid vissa tillfällen. Betyg: 4

Ricardo Carvalho:
Jag tycker inte att han syndes så mycket. Om man jämför honom med gårdagens match och matchen mot Ajax, så är det en ganska stor skillnad. Han gjorde misstag, men samtidigt så räddade han oss från ett mål av Sociedad, som kunde ha lett till en oavgjord match. Betyg: 5

Pepe: Pepe spelade en av hans bästa matcher igår. Han var grymt duktig och utan honom skulle vi ha förlorat de tre poängen som vi fick tack vare segern. Det sägs att det var han som gjorde det andra målet, så kanske var det tack vare honom vi vann igår. Betyg: 8

Marcelo: Det finns ingen spelare på planen som förbättras lika mycket som Marcelo gör. För varje match han spelar visar han sina bästa "skills". Han kämpade verkligen igår, och man såg att han verkligen ville förtjäna en plats i startelvan. Om han spelar på samma sätt som igår på varenda match - behöver vi inte värva en annan vänster back. Betyg: 9

Xabi Alonso:
Han spelade definitivt INTE sin bästa match igår - utan det motsatta. Jag förstår att Real Sociedad var hans förra klubb, men han måste ändå fortsätta kämpa och försöka att inte göra så många misstag. Betyg: 3

Sami Khedira:
Jag såg inte Kedira så mycket igår. Han var nästan osynlig. Så det är svårt att bedömma honom när jag inte såg så mycket utav honom. Därför kommer jag inte sätta något betyg på honom (det betyder INTE att han får betyg: 0). Betyg: -

Cristiano Ronaldo:
Först måste jag bara säga att jag tycker att Ronaldo passar bättre, och t.o.m spelar bättre, som anfallare. Förra säsongen såg vi att Ronaldo bara öste in en massa mål på nästan varenda match, men nu när han har flyttat ett steg bakåt på planen, har han också gått ett steg nedåt. Det finns många tillfällen där han är fantastisk, och presterar väldigt bra. Men vem vill inte se den riktiga, duktiga, målgöraren Ronaldo som anfallare? Men han gjorde ju trots allt ett mål som gav oss en seger. Betyg: 6

Angel di Maria:
En otroligt duktig spelare som verkligen behövs på planen. Dock syndes han inte så mycket under de första minutrarna, men efter en stund bevisade han att han förtjänar en plats i Real Madrids startelva. Hans fantastiska mål var matchens höjdpunkt. En riktig talangspelare! Betyg: 8

Mesut Özil:
Han har inte varit dålig under någon enda match sedan han kom till Real Madrid. Han är otroligt snabb, duktig och har bra passningar. Dock var han nästan osynlig. Kanske var det tyskarnas osynliga dag igår? Betyg: 4

Gonzalo Higuain:
Higuain får väldigt många bra målchanser, men missar på de flesta. Han är en sådan spelare som har tur- & otursdagar. Alltså: under vissa matcher är han en av världens bästa anfallare och kan lätt göra hattrick, men under andra matcher kan han vara helt osynlig och står FÖR OFTA offside. Men han var väl.. okej. Betyg: 5
Jag har sett på kommentarerna att ni vill att jag ska betygsätta spelarna efter en match. Och visst kan jag göra det, men förvänta er inte att jag kommer göra det efter varenda Real Madrid match. Men om jag har tid, så kommer jag göra det ;)

Ni kommer kanske inte tycka samma sak, men det här är mina åsikter. Sen får ni ju också skriva era åsikter på kommentarsfältet. Jag kommer betygsätta spelarna från 1 - 10.

S P E L A R B E T Y G :

Iker Casillas: Efter varenda match har han bevisat att han är världens bästa målvakt. Det gjorde han igår med. Efter alla hans räddningar (som t.ex. när han inte släppte in bollen på Griezmanns inlägg) finns det ingen tvekan på att Casillas är den bästa målvakten i världen. Trots att han släppte in ett mål (som var svår att rädda) får han ett bra betyg. Betyg: 7

Sergio Ramos: Jag måste erkänna att han inte spelade lika bra som han brukar göra, men han var okej. V måste ju tänka på att han har precis varit skadad och det kan ha hindrat honom från att göra sitt bästa. Men han behövdes på planen och räddade oss vid flera tillfällen. Betyg: 4

Ricardo Carvalho:
Jag tycker inte att han syndes så mycket. Om man jämför honom med gårdagens match och matchen mot Ajax, så är det en ganska stor skillnad. Han gjorde vissa misstag, men han räddade oss också från ett mål av Sociedad, som kunde ha lett till en oavgjord match. Betyg: 5

Pepe: Alltså Pepe spelade en av hans bästa matcher igår. Han var grymt duktig och utan honom skulle vi ha förlorat tre poäng. Det sägs att det var han som gjorde det andra målet, så kanske var det tack vare honom vi vann igår. Betyg: 8

Marcelo: Det finns ingen spelare på planen som förbättras lika mycket som Marcelo gör. För varje match han spelar visar han sina bästa "skills". Han kämpade verkligen igår, och man såg att han verkligen ville förtjäna en plats i startelvan. Om han spelar på samma sätt som igår på varenda match - behöver vi inte värva en annan vänster back. Betyg: 9

Xabi Alonso:
Han spelade definitivt INTE sin bästa match igår - utan det motsatta. Jag förstår att Real Sociedad var hans före detta klubb, men han måste ändå fortsätta kämpa och försöka att inte göra så många misstag. Betyg: 3

Sami Khedira:
Jag såg inte Kedira så mycket igår. Han var nästan osynlig. Så det är svårt att bedömma honom när jag inte såg så mycket utav honom. Därför kommer jag inte sätta något betyg på honom (det betyder INTE att han får betyg: 0). Betyg: -

Cristiano Ronaldo:
Jag måste bara säga att jag tycker att Ronaldo passar bättre, och t.o.m spelar bättre, som anfallare. Förra säsongen såg vi att Ronaldo bara öste in en massa mål på nästan varenda match, men nu när han har flyttat ett steg bakåt på planen, har han också gått ett steg nedåt. Det finns många tillfällen där han är fantastisk, och presterar väldigt bra. Men vem vill inte se den riktiga, duktiga, bästa Ronaldo som anfallare? Men han gjorde ju trots allt ett mål som gav oss en seger. Betyg: 6

Angel di Maria:
En otroligt duktig spelare som verkligen behövs på planen. Dock syndes han inte så mycket under de första minutrarna, men efter en stund bevisade han att han förtjänar en plats i Real Madrids startelva. Hans fantastiska mål var matchens höjdpunkt. En riktig talangspelare! Betyg: 8

Mesut Özil:
Han har inte varit dålig under någon enda match sedan han kom till Real Madrid. Han är otroligt snabb, duktig och har bra passningar. Dock var han nästan osynlig. Kanske var det tyskarnas osynliga dag igår? Betyg: 4

Gonzalo Higuain:
Higuain får väldigt många bra målchanser, men missar på de flesta. Han är en sådan spelare som har tur- & otursdagar. Alltså: under vissa matcher är han en av världens bästa anfallare och kan lätt göra hattrick, men under andra matcher kan han vara helt osynlig och står FÖR ofta offside. Men han var väl.. okej. Betyg: 5

Kommentarer

ahmed

2010-09-19 - 14:57:57
tror faktiskt inte det finns bättre betyg och omdömme än det här..good work

ffredrik

2010-09-19 - 15:08:01
Bra betyg (Y)

Itian

2010-09-19 - 15:16:44
Bra att du ger betyg, vi vet att de din åsikt och respekterar det.

a

2010-09-19 - 15:26:50

A-E-T

2010-09-19 - 15:30:10
Tack för att du lyssnade.

Håller med om Ronaldo, han ska spela anfallare.

Mourinho borde iaf prova han som anfallare, vi vet ju vad han kan.

Hala_Madrid

2010-09-19 - 18:59:34
CR ska inte spela på anfall vi behöver honom i mitten det ända är han behöver tid att anpassa sig igen i mitten

hala madrid

2010-09-19 - 19:54:05
tycker att ronaldo ska spela ytter i ett 4231 system. han får ju fortfarande massa lägen men skillnaden i inledningen av denna säsongen är att han bränner dom.. men hoppas och tror att det bara är en tillfällighet och att målen kommer börja rassla in :)

Anonym

2010-09-20 - 01:11:27
Mycket bra betyg utom en. Tycker Xabi Alonso ska ha dock 6 otminstone. Han visade ett bra passningsspel. visst missade han ibland men de gor alla. alla kan inte gora rett alltid.



Ozil ska oxo ha hogre betyg. men de din osikt. o detta e min :P

Skriv en kommentar