Rafael Van der Vaart: "Det skulle vara en dröm att gå tillbaka till Bernabeu med Tottenham"


Tottenhems nyförvärv, Rafael Van der Vaart, har erkänt att han avvisade en flytt till Atletico Madrid.
Rafael Van der Vaart

Den före detta Real Madrid mittfältaren, Rafael Van der Vaart, flyttade till Tottenham Spurs sista dagen i sommarens transfermarknad, efter att ha misslyckats med att istället gå till Bayern München.

"Erbjudanden från Bayern slutade aldrig att vara konkret" sa holländaren angående München.

"Till slut var det vara Atletico Madrid som kämpade med att underteckna mig, men varken jag eller klubben ville att jag skulle flytta dit."

Det sägs att den nya Real Madrid tränaren, Jose Mourinho, var ovillig att låta Van der Vaart lämna klubben, men sportchefen, Jorge Valdano, tyckte det motsatta och det var han som låg bakom playmakerns avgång.

"Jag vill inte prata illa om någon - jag har för mycket respekt för klubben" sa 27 åringen.

Mittfältaren sa också att han skulle älska att återvända till Santiago Bernabaeu, med sin nuvarande klubb Spurs och möta Real Madrid i Champions League.

"Det är synd att några Madrid fans var ledsna över att jag såldes, men jag är säker på att vi kommer se varandra snart igen" sa han. "Det skulle vara en dröm att gå tillbaka till Bernabeu med Tottenham. Jag skulle känna mig hemma."

"Det var tråkigt för mig att lämna. Jag har många goda vänner i omklädningsrummet. Fansen har alltid behandlat mig väl och jag har en bra åsikt om Mourinho. Han har vunnit allting."

Kommentarer

real madrid

2010-09-04 - 17:18:06
vad skön han är efter allt dom real gjorde mot han så pratar han ändå bra om dom synd bara att han fick lämna. han har gjort det mycket bättre än kaka

Ronaldo<3

2010-09-04 - 17:37:46
idioter dom e som sålde van der vaart före granero m.diarra o gago.

tycker synd om vdv eftersom att han inte ville gå men real bara ville sälja honom

Skriv en kommentar