Cristiano Ronaldo: "Jag skulle vilja se min son bli min efterträdare"


Superstjärnan Cristiano Ronaldo pratade i en intervju med RealMadridTV om sin son, samt hur glad han är över att spela för de nio gånger Champions League mästarna.
Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s anfallare Cristiano Ronaldo njuter av livet som en far, men han skojade om att han inte är glad över att byta sin sons blöjor.

Den portugisiska målgöraren avslöjade i juli förra året att han hade blivit en far, men han vägrade att ge några detaljer om barnets mor. Ronaldo har full vårdnad på sonen, Cristiano Junior, och han njuter av att uppfostra sitt eget barn.

"Jag är en bra fader" sa Ronaldo till RealMadridTV. "Jag lär mig fortfarande. Man kan inte uttrycka känslan av att vara en pappa med ord. Det är otroligt att vakna på morgonen och se en person av ditt eget kött och blod. Jag lever ett väldigt speciellt ögonblick i mitt liv. Jag har varit en far i nio månader och blir överraskad varje dag: ett leende, en gest, en blick.. Det är spektakulärt."

"Att ha barn och njuta av tiden med dem är det finaste man kan göra. Jag tror att han kommer att vara väldigt smart, i alla fall smartare än mig."

När Ronaldo fick frågan om vad han ville att sonen skulle bli när han blir stor, svarade han: "Jag kommer låta honom att bli vad han vill. Jag kommer inte tvinga honom att bli en fotbollsspelare. Men jag kommer inte ljuga för dig; jag skulle vilja se honom bli min efterträdare, men han kommer att bli vad Gud vill att han ska vara."

Men, världens dyraste fotbollsspelare är inte så glad över att byta sitt barns blöjor, och skojade: "Jag måste erkänna att jag inte är så förtjust i det."

Sedan fortsatte han att prata om Real Madrid, och sa: "Detta är vad jag säger många gånger: att spela för Real Madrid har alltid varit min dröm. Drömmen har gått i uppfyllelse, inte endast för mig, utan även för mina föräldrar. Min mamma älskar Madrid. Min dröm var att spela för Real efter Manchester, så jag är verkligen glad."

"Jag kommer att försöka vinna allt jag vann med Man United här i Real. Jag tycker att Madrid måste vinna varje titel. Vi vann inget förra året, men jag är väldigt säker denna säsong. Jag tror att vi kommer att vinna något. Jag tror att jag spelar för den rätta klubben. Jag känner mig väldigt glad här och jag vill stanna här i många år till."

Kommentarer

hala madrid

2011-04-16 - 13:41:36
jag ville ha dig som min pappa ronaldo <3333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333

saido

2011-04-16 - 18:46:19
hej jag gillar ronaldo

saido

2011-04-16 - 18:58:30
om ronaldo bli min bror då bli jag jätte gladd



men min kusin är nani.. ställt nani bli ronaldo då bli jaggla!!

suado

2011-04-17 - 23:28:22
om ronaldo skulle bli min böjkvän<333 skulla jag kyssa honom hela tiden fann <333

Skriv en kommentar