El Clasico | Real Madrid VS Barcelona

El Clasico

Idag klockan 22:00 kommer Real Madrid att möta Barcelona på Santiago Bernabeu stadion. Vissa anser att om Los Blancos inte vinner kvällens El Clasico kommer ligan vara över, medan andra tror att oavsett om Real Madrid vinner eller inte kommer den spanska huvudstadsklubben inte kunna vinna ligan.

Matematiskt sätt finns det fortfarande en chans för Real Madrid att vinna ligan, oavsett om Los Merengues vinner eller förlorar ikväll. Men realistiskt är det inte lika sannolikt att Real Madrid kommer att ta hem ligatiteln om de förlorar på hemmaplanen.

Vinst eller förlust?
Blir det en vinst, eller en förlust?

Hittills har ingen av Real Madrid spelarna uttalat sig om dagens eller de kommande El Clasico. Inte ens Jose Mourinho har gett sina åsikter. Däremot har rivalerna uttalat sig; hyllat samt kritiserat Los Blancos. Pep Guardiola hyllade Real Madrid när han pratade med median, medan hans spelare gjorde det motsatta.

Cristiano Ronaldo VS Lionel Messi har alltid varit ett ämne som folk pratar om dagligen. Men detta ämne är som störst dagarna då El Clasico äger rum. Alla från Barcelonas sida anser att Lionel Messi är den bättre spelaren, medan folk från Real Madrids sida anser det motsatta. Detta var ingen överraskning, men till skillnad från Barcelona, har folk från Real Madrids sida inte pratat om detta ämne lika mycket.

Att endast jämföra de två klubbarnas största stjärnor är en självklarhet, men faktum är att vissa spelare kan vara farligare än Ronaldo och Messi. En spelare, som man inte tror kan göra mål i El Clasico, kanske lyser just denna dag och räddar en utav de två lagen.

Vad tror DU, kommer Real Madrid att förlora med 5-0 igen? Är Ronaldo bättre än Messi, eller det motsatta? Vilken spelare anser du är farligast?

UPDATE:

REAL MADRIDS STARTELVA (4-3-2-1): Iker Casillas, Sergio Ramos, Raul Albiol, Ricardo Carvalho; Pepe, Xabi Alonso, Sami Khedira; Angel di Maria, Cristiano Ronaldo; Karim Benzema.

Kommentarer

omran

2011-04-16 - 17:50:59

el clasico

2011-04-16 - 17:58:22
jag tror messi och inista är bra för barca sen för real madrid benzema och ronaldo

Anonym

2011-04-16 - 18:19:20
När barca uppnår det real har uppnåt genom tiden så kan vi prata oavsett hur det går är real mitt hjärta o fortfarande giganterna genom tiderna

Anonym

2011-04-16 - 18:20:18
asså engilt mig e ronaldo mycket bättre än messi .. :D farligast på planen i real e väl nog ronaldo,higuain, marcelo och özil typ även di maria :)

att förlora med 5-0 är nog inte möjligt igen? :D

HALA MADRID! <3 <33333333333333333333

hala madrid

2011-04-16 - 18:32:14
jag tror de förlorar med 0-5,messi 'r klart en bättre spelare och den viktigaste spelaren på plan är dani alves

Anonym

2011-04-16 - 18:32:55
jag menar att real förlorar med 0-5

Mr.Fred

2011-04-16 - 19:03:56
Bered er på slakt =D Ronaldo och Özil kör show ikväll =D

real4life

2011-04-16 - 19:12:09
ja det ska de göra :D hoppas inte kaka får spela

Anonym

2011-04-16 - 19:25:53
real4life vill du att vi ska förlora eller? Utan kaka vinner vi aldrig el clasico. vi alla såg hur jävla bra han var när han spelade el clasico förra året. när alla gav upp var han den enda som fortsatte kämpa medan de andra kollade på. palla vara dig. att du ens orkar hålla på. sluta hata och njut av stunden istället. Loser...

Anonym

2011-04-16 - 19:35:01
barca har varit bättre dom senaste 5 mötena. Messi har klart och tydligt visat att han är bättre än ronaldo dom 5 senaste möten med barca och argentina. Frågan är om real är redo att bryta sviten och är ronaldo redo att utmana messi på riktigt? Mindre snack. mer verk.

LKLK-

2011-04-16 - 19:37:56
Reals startelva mot Barca enligt



Casillas



Ramos, Albiol, Carvalho, Marcelo;

...

Pepe, Xabi Alonso, Khedira;



Di Maria, Ronaldo;



Benzema

Real Madrid

2011-04-16 - 19:38:19
Förlust? Kanske men inte med 5-0

Ronaldo eller messi? Självklart Ronaldo. Messi är inte lika bra i el clasico som ronaldo är.

Farligaste spelaren? kaká och di maria. som människan som kommenterade över mig skrev, så var kaka den enda som kämpade när real spelade mot barca förra året. när kaka spelade blev det 1-0 och han kämpade ända till slutet för att skapa chanser. när kaka inte var med blev det 2-0 och 5-0. vilket resultat föredrar vi?



Di maria har en otrolig kreativitet och kan dribbla av vilken spelare som helst. han är också en bra filmare (inte något positivt, men..) som kan ge oss många straffar.



såhär skulle jag vilja att startelvan ser ut:



Casillas

Sergio Ramos - Pepe - Carvalho - Marcelo

Xabi Alonso - Khedira

Di Maria - Kaká - Ronaldo

Benzema



Byten:

IN Di Maria, UT Özil (60 min)

IN Benzema, UT Higuain (75 min)

IN Arbeloa, UT någon fösvarare (60 min)



Özil är inte lika bra i el clasico som han är i andra matcher. Förra året var han nästan en flopp att till och Mourinho bytte ut honom. Kaká måste få spela hela matchen eftersom om han lämnar planen kommer det inte vara någon som fortsätter att kämpa om vi ligger under. Tro mig, Kaka kommer att spela bäst idag, underskatta inte killen eftersom han är den enda som kan rädda oss om vi ligger under.



Ronaldo och kaka är till och med dom bästa paren. tillsammans skapar dom i en match mer än vad iniesta-xavi-messi skapar på 10 matcher.

Real Madrid

2011-04-16 - 19:39:40
ojj menar tvärtom:



UT Di Maria, IN Özil (60 min)

UT Benzema, IN Higuain (75 min)

UT Arbeloa, IN någon fösvarare (60 min)

LKLK

2011-04-16 - 19:51:40
du real madrid din tröga sak de har redan lagt ut startelvan

Madridista

2011-04-16 - 21:04:11
Real Madrid, Kaká hoppar in tidigt tycker jag! Håller med dig.. Men inte att han startar, trots att Kaká är min favoritspelare.

Om han startar så blir jag glad ändå, för jag vet att han kommer göra något, men ta in han vid 50 minuten så får killen lite speltid och fixar många chanser..



Förlust? Osäker, men nu efter matcherna mot Tottenham så tror jag mest på Real Madrid.. Tror att det blir målfest ikväll, jag har fyra tips:

1. Real Madrid 5-2 Barcelona

2. Real Madrid 1-4 Barcelona

3. Real Madrid 2-2 Barcelona

4. Real Madrid 3-0 Barcelona

Det är mina fyra tips... ;)



Ronaldo eller Messi? Ska jag vara ärlig.. Båda ingår inte i samma "kategori" som Cruyff sa..

Ronaldo har otroligt bra bollkontroll och teknik och är otrolig stark.. Messi är mer rörlig, han rör sig mycket mer, han är som en orm, som slingrar sig igenom spelare med en hastighet som inte Ronaldo har MED bollen.. Dessutom så är Ronaldos skott mycket kraftigare än Messis men Messi har bättre placeringar och precision..

Båda är världens bästa spelare ändå, men Ronaldo är matematiskt sätt bättre och han är lite lite lite bättre enligt mig.



Farligast? Messi och Ronaldo självklart. Men ikväll blir det nog Villa, Pedro, Benzema och Kaká.. Ronaldo och Messi kommer bli otroligt hårdbevakade av försvararna för att dom inte kan göra något med bollen.. Messi kommer ha mycket press på sig av Reals försvarare och Ronaldo av Barcelonas.. Pique är ju Ronaldos mardröm enligt många, men jag tror han klarar det bra idag, om han släpper bollen tidigt så går det bra! Men Villa är ju riktigt vass på topp och kanske kan sätta dit några baljor ikväll, han är mycket skicklig... Liksom Pedro, som enligt mig är mycket underskattad.. Pedro är riktigt bra och är nog bäst i Barcelona enligt mig.. Visst, Iniesta, Xavi och Messi är riktigt duktiga men Pedro är nog bäst.. Han rör sig, passar bra, skjuter bra, skapar chanser bra och gör det man ska göra som en fotbollsspelare.. Han är som Raúl!! Benzema känner vi till, och jag tror han kommer vara riktigt vass ifall han startar, han kommer pressa Barcas försvarare bra och göra bort dom.. Kaká är ju känd för hans svåra matcher... Men nu imponerar han och kommer kämpa till sista sekund om han spelar, han behövs jättemycket och kommer nog skapa mycket chanser...



!!!HALÁ MADRID!!! Para siempre... <33333

LOS BLANCOS, KÄRLEK!!

Snart kör vi på, Halá Madrid, Halá Bernabeú!!

Victor

2011-04-16 - 21:13:36
Någon som vet var man kan streama matchen?

Snälla vill ha svar :D

Hala madrid :D

Victor

2011-04-16 - 21:15:40
Kan man streama kvällens el clasico?

Kan någon vänlig själ isåfall skriva länken :D

Anonym

2011-04-16 - 21:23:07
www.myp2p.eu

Världens bästa stream

Anonym

2011-04-16 - 22:52:13
Inget skämt

ad

2011-04-16 - 23:12:44
Albiol sämsta mittbacken i reals historia wallah jag har list att ge honom en fett smäll

Real4Life

2011-04-17 - 00:04:04
JAAA! real ägde hela matchen. massor med läge så nära att göra mål. Sista 30 min var 1 man under + underläge 0-1 endå knullade vi barca!. NU TAR VI RESTEN AV MATCHERNA SÄKERT!



ps. IN MED ÖZIL FRÅN BÖRJAR!



HALA MADRID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

madrid4life

2011-04-17 - 00:11:11
1-1 tror jag :P



Skoja matchen är slut det blev 1-1

Messi (straff)

Ronaldo (straff)



Plus att real madrid hade bara 10 spelare nästan hela andra halvlek och dom vann nästan...

Hala Madrid!!

Anonym

2011-04-17 - 00:26:16
Dagen då Madrid blev lillebror. De firar ett oavgjort resultat på hemmaplan som seger

AGRON

2011-04-17 - 00:31:37
Den som var bäst på planen idag var pepe vilken fantastisk match han gjorde kanske sin bästa match hittills jag hoppas real förlänger hans kontrakt , real hade mer chanser än Barcelona och att real fick rött kort den 48minuten och endå så lyckades real med resultaten 1-1, Om barca hade fått 1 man utvisad så är jag 100procent att real madrid hade vunnit lätt. Men jag tycker alla madrid spelarna spela riktig bra match för de är inte lätt och spela med 1 man mindre. och när özil kom in andra halvlek så gjorde han också en bra match , mourinho borde starta honom istället för att låta honom spela andra halvlek.



HALA MADRID<333333

LosBlancos

2011-04-17 - 00:31:39
Allt Detta Förtjänst av mournho , ingen annan tränare hade lagt pepe i mittfält För mourinho vet att barca skulle inte ändra sitt spel , ingen annan tränare vet att özil var inte mogen att spela 90 min mot barca , utan mourinho hade inte real klarat av detta , utan mourinho hade vi inte kommit så lång i ligan , Ps Man of the match : Pepe ! Solklar

marre

2011-04-17 - 09:17:49
SRORT PLUUS TE DIG ÖVER!

PEPE MAN OF THE MATCH !

ibrahim

2011-04-17 - 22:50:16
jag irriterar mig på att t.o.m. madrid supporters talar om att förlust med 0-1 hade varit bra. jag har alltid trott på madrid och igår visade vi att vi trots med en man mindre var farliga så fort vi rörde boll. 1-1 borde varit minst 2-1 med tanke på tabbe av adebayor och dåligt skott av khedeira. Özil visade även att det var mer kvalitet på honom än iniesta och mou visade att han lär sig snabbt av sina misstag. Jag tror och hoppas att vi nu tar copa del rey bucklan och går till CL final, och inget annat än vinst mot barca i restrerande matcher ser jag som ett misslyckande då jag tycker att vi har ett bättre lag än katalanerna!;)

Skriv en kommentar