Gårdagens tvåmålsskytt Kaká: "Självklart kan Real Madrid besegra Barcelona"


Kaká är säker på att Real Madrid kan vinna alla tre tävlingar som Los Blancos spelar denna säsong, och han är även glad över att ha gjort två mål mot Athletic Bilbao igår kväll.
Kaká

Real Madrid
s brasilianska stjärna Kaká tror att hans lag kan vinna La Liga, Copa del Rey och Champions League titeln denna säsong.

Los Blancos har för närvarande åtta poäng mindre än Barcelona i ligatabellen, och spanjorerna kommer att möta katalanerna nästa vecka på lördag.

"Självklart kan Real Madrid besegra Barcelona" sa Kaká till Real Madrids officiella hemsida. "Vi kan vinna La Liga, Copa del Rey och Champions League, men först måste vi fokusera på Tottenham."

Kaká gjorde två mål igår, och hjälpte Real Madrid att vinna gårdagens match med 3-0. Efter straffmålen var han glad över att ha gjort sin del för laget.

"Jag måste jobba hårt och njuta av fotbollen igen" sa 28-åringen. "Det enda problemet var mitt knä, som hindrade mig från att spela. Jag hoppas att jag kommer att ha kul med att spela fotboll. Jag känner att jag är skyldig Real Madrid det, och faktum att jag inte har uppfyllt förväntningarna stör mig.

Sedan fortsatte Kaká att uttrycka tacksamhetsskuld till tränaren Jose Mourinho, och sa: "Jag är tacksam Mourinho för allt han har gjort för att hjälpa mig. Jag har inga problem med honom över huvudtaget. Han är en bra tränare och hjälper mig att växa som en fotbollsspelare."

Hittills denna säsong har Kaká gjort fyra mål, och gjort en assist på nio ligamatcher för Real Madrid.

Kommentarer

Mr.Fred

2011-04-10 - 13:24:56
Bra att han vet själv att han inte har levt upp till förväntningarna =D då kanske han sätter igång snart och spelar på riktigt ;-)

Anonym

2011-04-10 - 13:27:35
barca saknar abidal, puyol och macherano. Real har en väldig bra chans att vinna när barcas försvar är så pass svag just nu

Mr.Fred

2011-04-10 - 14:43:54
Får hålla tummarna på att det går vägen =D

Ahmed8

2011-04-10 - 15:42:24
Kaká älskar sina fans , och vi älskar honom ! <3

HALÁ MADRID!

omran

2011-04-10 - 15:47:56
vi alla älskar kaka



kaka är bäst fan han har spelat 9 matcher och har gjort 4 mål och ett assiset till c.ronaldo

Anonym

2011-04-11 - 19:07:00
HÅLLER MED AHMED .. :D <3

Skriv en kommentar