Guardiola: "Mourinho tror att han vet allting om världen och jag vill inte tävla med honom"


Den spanska Barcelona tränaren tappade humöret under dagens presskonferens, samtidigt som han startade ett ordkrig med Mourinho.
Pep Guardiola & Jose Mourinho

Barcelona
s tränare Pep Guardiola har startat ett ordkrig med Real Madrids tränare Jose Mourinho under gårdagens presskonferens.

Mourinho har tidigare pratat om förra veckans Copa del Rey finalen mellan Madrid och Barca där han tyckte att domaren Pedro Rodriquez gjorde rätt när han bortdömde motståndarnas mål som var offside, och sa att Guardiola har skapat en ny grupp av tränare.

"Fram tills nu har vi haft två grupper av tränare" sa portugisen. "Det finns en väldigt liten grupp som inte pratar om domarna. Sedan finns det en större grupp av tränare, där jag är inkluderad, som kritiserar domarna när de gör stora misstag."

"Och efter Peps uttalande har vi hamnat i den tredje gruppen, som är en grupp med en person, som kritiserar bra beslut gjorda av domaren. Jag har aldrig sett något sådant tidigare."

Guardiola vägrade dock att kommentera Mourinhos svar på Peps uttalande, men sa: "Onsdag, klockan 20:45, kommer vi att mötas på planen. Utanför planen har han redan vunnit" under dagens presskonferens.

"I detta rum (presskonferensrummet) är han fu***** chefen, fu***** mannen, personen som vet allting om världen och jag vill inte tävla med honom alls. Det är en spel som jag inte kommer att spela, eftersom jag inte vet hur man gör det."

"Jag kommer inte att motivera mina ord. Jag gratulerade Madrid för cupen som de vann rättvist på planen och mot ett lag som jag representerar, och som jag även är stolt över."

"Utanför planen, har han redan vunnit, vilket han har gjort hela året. På planen kommer vi att se vad som händer. Om man tycker att hans påståenden om att jag alltid klagar på tränarna är sant efter allt ni hört från mig under de tre senaste åren, kan jag inte göra något år saken."

Skriv en kommentar