Kaká, Gonzalo Higuain och Karim Benzema är glada över att ha gjort mål


Real Madrids stjärnor Higuain, Kaká och Benzema gjorde alla mål idag, och var glada över att ha fått göra mål för sin klubb.
Karim Benzema, Kaká och Gonzalo Higuain (Nacho i bakgunden)

Målgörarna Gonzalo Higuain, Ricardo Kaká och Karim Benzema var nöjda med sin insats i matchen mot Valencia. Alla tre spelare gjorde mål på Mestalla.

Karim Benzema och Gonzalo Higuain har nyligen varit skadade, och att göra mål på bortaplan är nog det bästa som kan hända dem efter sin återhämtning. Även Kaká har varit skadad, men han har även fyllt år. Den 22 april fyllde brassen 29 år och att göra två mål var väl en bra födelsedagspresent.

Gonzalo Higuain:

"Jag fick mycket självförtroende idag. Jag är väldigt glad; lite trött, men det är normalt. Det finns ingen bättre väg att återvända hem än med många mål. Det hårda arbetet och längtan var värd det. Nu är det dags att ha kul eftersom att hjälpa laget och nå våra mål är det enda som räknas."

"Ingen var självisk. Vi spelade som ett lag. Nu är det dags att vila inför onsdagens match, men idag visade vi att vi är i en bra form. Mourinho har många möjligheter med spelarna som han måste välja mellan, och alla är i en bra form."

Kaká:

"Vi spela bra i den första halvleken och vi kunde ta hand om affärerna. Vi behöll rytmen i den andra halvleken, men Valencia tog risker och det slutade med 3-6. Det var en bra match för mig och för Real Madrid."

"Matchen och målen passade mig väl. Jag behövde en möjlighet som denna. Jag vill tacka mina lagkamrater som har stöttat mig hela tiden. Vi är en fantastisk grupp."

"Alla utnyttjade möjligheten. Vi visade att vi är en stark grupp. Ett lag som spelar såhär efter att ha vunnit cupen bevisar att den vill avsluta säsongen på en hög nivå."

Karim Benzema:

"Det var en bra dag. Vi spelade en bra match och gjorde sex mål. Valencia är ett bra lag, men Madrid var fantastiska. Att vinna var viktigt inför onsdagens match. Jag mår bra på en personlig nivå."

Skriv en kommentar