Kaká hoppas på en Champions League final: "Jag hoppas att det kommer att gå bra"


Real Madrids brasilianska stjärna Ricardo Kaká säger att Los Blancos har nyckeln till en plats i Champions League finalen.
Kaká

Den brasilianska playmakern Kaká tror att Real Madrid har den viktigaste resursen för att besegra Barcelona i Champions Leagues semifinal - och det är tränaren Jose Mourinho.

Dne 29-årige stjärnan har hyllat den portugisiska tränaren och tror att 48-åringen kan ändra på allting i semifinalen på onsdag när Real Madrid kommer att välkomna Barcelona till Santiago Bernabeu ännu en gång.

"Jag är glad. Jag mår bra. Mourinho har varit 10/10, han har varit väldigt bra för mig. Han har hjälp mig jättemycket. Han använder mig väl och min hand finns tillgänglig att låna ut" sa brassen till den spanska sporttidningen AS.

Kaká är inte en främling till Champions League eftersom han har spelat i två finaler med sitt förra lag AC Milan. Han förlorade år 2005, men två år därefter vann han Champions league titeln, samt att han blev utsedd till världens bästa spelare år 2007.

"Det har varit en stor vecka. Min födelsedag, två mål, och min dotter föddes. Vi har vunnit en titel (Copa del Rey) och nu förbereder vi oss inför två matcher mot Barcelona. Jag hoppas att det kommer att gå bra, eller till och med bättre än Copa del Rey."

Kakás framtid har varit en stor diskussion, men mittfältaren tror att han kommer att stanna i Santiago Bernabeu klubben, och sa: "Jag tänker på att stanna, spela och lyckas i Real Madrid."

Kommentarer

Araz

2011-04-26 - 08:47:28
bästa kakka!<3

ZIDANE

2011-04-26 - 13:19:18
VÄRLDENS bästa kaka`

Skriv en kommentar