Tidningar hävdar att Pique hånade Real Madrid spelarna - men backen förnekar något sådant


Enligt den spanska median hånade Gerard Pique Real Madrids spelare efter den avgjorda matchen på Santiago Bernabeu, men nu har spanjoren förnekat att han har sagt "något sådant nonsens".
Gerard Pique

Tidigare rapporter hävdar att Barcelonas spanska försvarare Gerard Pique retade Real Madrid spelarna efter den oavgjorda (1-1) matchen i lördags.

Katalanerna är för närvarande serieledare i La Liga och har åtta poäng mer än Los Blancos. Den spanska sporttidningen Marca hävdade att Pique inte kunde hålla sig själv efter matchens slut och började att håna Real Madrid spelarna inne i tunneln (på väg till omklädningsrummet).

"Åtta poäng, åtta poäng! Vi har vunnit er spanska titel" hånade Pique. "Ni har gett oss den! Och nu kommer vi vinna din kungs cup!"

Det var spelarna Iker Casillas, Emmanuel Adebayor och Sergio Ramos som spanjoren hånade, och alla Real Madrid spelarna försökte att få tag på denna förra Manchester United spelaren, men ett staket separerade de två lagen från fysiska konfrontation.

Men nu har 24-åringen förnekat att han hånade sina motståndarna, och på sin Twitter skrev han: "Jag vill meddela att informationen som anknöt mig till sporttidningarna är totalt falskt och jag har aldrig sagt något sådant nonsens."

Kommentarer

Anonym

2011-04-20 - 14:34:14
jävla fitta

Anonym

2011-04-20 - 14:36:01
Jag tror på han, vf skulle han?

HALA MADRID"! <3

Galacticos

2011-04-20 - 15:27:27
Jag förstår om han hånar oss för de 8 poängen vi ligger efter , men det är ju inte ens i närheten utav att vara lika skämmigt som det här : http://www.youtube.com/watch?v=cUlXiXYlcug&feature=related



Förstår inte spanska men ni ser ju själva vad det är som händer .

El Clasico uno, dos, tres, cuatro.

2011-04-20 - 17:05:06
Har svårt att tro på det här. Hade han hånat Pepe, Di Maria eller Ronaldo, så kanske, men inte Ramos och Iker.

Mr.Fred

2011-04-20 - 17:51:16
Äääähh Spanien gör allt för att skapa drama i fotbollsvärlden =D

george

2011-04-21 - 13:00:01
jag undrar varför barca är avsjuka på real madrid.Men jag tror faktist för att de inte kan vinna mer mot real madrid.

Skriv en kommentar