Mourinho svarar på Di Stefanos kritiker: "Jag är tränaren och tränaren är den som bestämmer"


Jose Mourinho säger att han känner sig lugn inför kvällens stora Cup final mot Barcelona, och svarade även på Alfredo Di Stefanos kritiker. Dessutom har han även avslöjat hur formationen kommer att se ut.
Jose Mourinho

Real Madri
ds portugisiska tränare Jose Mourinho tror att både hans lag och Barcelona har en jämn chans att vinna Copa del Rey finalen idag. Dessutom har han även svarat på Alfredo Di Stefanos uttalande, som inte blev imponerad av Mourinhos taktiker.

"Jag vill inte säga något utöver det vanliga eftersom det finns aldrig någon favorit i en final" sa Mourinho i en presskonferens igår. "Både lagen har lika stor chans att vinna. Jag hoppas att vi kommer att se en fin match."

"Detta är typiska ord innan en final, men jag tror verkligen på dem (Real Madrid). Jag har spelat i många finaler mot lag som har antingen varit svagare eller starkare än mitt, men alla har varit jämnt balanserade. Det är den naturliga tendensen i en final."

"Detta är min första final med Real Madrid, men jag är lugn" fortsatte 48-åringen. "Jag har upplevt många matcher som denna, vilket är därför jag är lugnare än en tränare som aldrig har varit här förr. Vårt självförtroende ligger i vårt hårda arbete för att nå framgång i form av titlar. Om vi vinner, är det härligt. Men om vi inte gör det, kommer vi fortsätta att jobba."

Jose Mourinho lyckades få ett oavgjort resultat mot Barcelona i lördags, men hans taktiska planer imponerade inte på Real Madrid legenden Di Stefano, som sa att "Barcelona var ett lejon, medan Madrid var en mus."

Tränaren reagerade på dessa svidande ord, och sa: "Han (Di Stefan) är en av de mest signifikanta människorna i Real Madrids historia, och jag är ingenting i Real Madrids historia. Men jag är tränaren och tränaren är den som bestämmer."

"Jag är tränaren" upprepade Mourinho. "Vad vill du göra? Det är jag. Besluten är mina."

Sedan fortsatte den förra Chelsea och Inter tränaren att istället prata om hur han kommer att spela ikväll. "Vi kommer att spela med en central anfallare, fyra i backlinjen, tre mittfältare och tre anfallare. Vi vill attackera och göra mål när vi har bollen, medan utan den måste vi försvara som ett lag. Det betyder att hela laget måste vara aktiva i att jobba med två olika aspekter.

"Denna match kommer inte att ha något med matchen som sågs i lördags. Man vet aldrig vilken riktning en match har. Vi måste se hur saker går och endast då kan vi evaluera. Vem det nu än är som kommer att spela för Barcelona är inte vårt problem. Vårt spel bestämdes igår."

Kommentarer

moeid

2011-04-20 - 14:34:53
stor kärlek till mourinho <3

Gurka.. wtf? random?

2011-04-20 - 14:37:56
Aye, ska higuain spela?

Skriv en kommentar