Fabio Coentrão ångrar inte flytten till Real Madrid: "Jag lever en dröm"


Den förra Benfica stjärnan, Fabio Coentrão säger att han inte ångrar sin flytt till Real Madrid.
Fabio Coentrão

Real Madrid
s vänsterback Fabio Coentrão har insisterat på att han inte ångrar sin flytt till Santiago Bernabeu klubben.

Den portugisiska försvararen signerade för den spanska huvudstadsklubben i somras för 30 miljoner euro, och sedan sin ankomst har han spelat 17 matcher i alla tävlingar.

Både Chelsea och Bayern München var intresserade av 23-åringen, men Coentrao valde att lämna Benfica för Los Blancos.

"Sanningen är att jag hade andra konkreta erbjudanden, som ni alla vet" sa Coentrão till Record. "Halva Europa var efter mig då".

"Men jag sa även att min önskan var att stanna i Benfica. Medans alla klubbarvar intresserade av mig, föredrog jag att stanna, men när Real lade ett erbjudande ändrades allt".

"Varje spelare drömmer om att nå toppen och jag är inget undantag. Jag nedvärderar inte Benfica, som är en jättebra klubb, men Madrid ligger på en högre nivå".

"Att flytta till Real Madrid var det rätta att göra. Jag lever en dröm, det finns ingen tvekan om det".

Kommentarer

Özil

2011-12-26 - 19:51:28
Men frågan är ju om Real ångrar att dom köpte dig,vilket jag tror är möjligt.

WWR

2011-12-27 - 02:09:48
Tror inte det han blir lika bra som Ramos om 2-3 år. men han var ju dyr, max 18m euro för han

real fans

2011-12-27 - 11:42:41
jag tror att han kommer bli som ramos grym spelare som hjälper mest casillas,ibland tror man att de e syskon.hoppas att vi får honom han e bra spelare :thumbup:

Zhima

2011-12-27 - 11:58:38
han är bättre än ramos eller inte men dom är typ lika defensiv är ramos bättre offensiv är coentrao bättre

Anonym

2011-12-27 - 11:59:22

Skriv en kommentar