Gonzalo Higuain: "Vi spelade med stolthet och prestige"


Den 23-årige målgöraren, Gonzalo Higuain, är nöjd med Real Madrids vinst och är stolt över sitt lag.
Gonzalo Higuain

Real Madrid
s anfallare Gonzalo Higuain har hyllat sitt lags vinnarmentalitet efter Los Merengues 3-0 vinst mot Ajax i Champions League.

Efter matchen på Santiago Bernabeu stadion, hävdade argentinaren att Jose Mourinhos män spelade med professionalism, trots att man redan hade försäkrat en topplats i sin CL grupp.

"Trots att vi visste att vi redan hade kvalificerat oss, spelade vi med stolthet och prestige" sa Higuain. "Jag tyckte att den första halvleken var svårare, men vi vann övertygande".

Sedan fick Higuain frågan om han kommer att starta den kommande El Clasico matchen, och svarade: "Jag vet inte, beslutet är inte mitt, men jag är glad över att det går bra för mig. Jag tänker bara på att vila, träna och på nästa match".

Skriv en kommentar