Guti: "Jag tror att Real Madrid kommer att besegra Barcelona med 3-1"


Den spanska legenden, Guti, är säker på att hans förra klubb kommer att vinna mot rivalerna Barcelona i helgen.
Guti

Den förra Real Madrid playmakern Guti är säker på att Los Blancos kan vinna på lördag mot rivalerna Barcelona i det stora El Clasico mötet.

Guti anser att den spanska huvudstadsklubben har en bättre trupp än Barcelona och mittfältaren tror att Santiago Bernabeu klubben kommer att göra tre mål mot katalanerna.

"Real Madrid kommer definitivt att besegra Barcelona. Jag tror att de kommer att vinna matchen med 3-1" sa Guti till den spanska tidningen AS.

"Barcelona är ganska beroende av Lionel Messi. Om Barca spelar utan Messi, brukar de kämpa. Real Madrid å andra sidan har en fantastisk trupp. De har två fantastiska spelare på varje position. Om Cristiano Ronaldo inte är tillgänglig, har de fortfarande många klasspelare som spelar bra fotboll".

"Mitt hjärta slår fortfarande för Madrid och det kommer alltid att göra det. Madrid är min andra familj. Klubben har givit mig så mycket och spelat en stor roll i allt jag har uppnått".

Kommentarer

Cristiano Ronaldo

2011-12-07 - 18:56:48
kan någon lägga en länk snabb som är veetle snälla snabbt

real fans

2011-12-08 - 17:01:08
om vad :question:

Skriv en kommentar