Jese Rodriguez: "Få kan säga att debuterade för A-laget när de var 18 år gamla"


Efter att ha debuterat för Real Madrids A-lag pratade akademispelaren, Jese Rodriguez, om sin stora glädje.
Jesé

Jese Rodriguez
var nog den lyckligaste mannen på planen igår. Den spanska akademispelaren debuterade för A-laget i Real Madrids 2-0 vinst mot Ponferradina.

"Innan jag byttes in sa Mourinho till mig att vara lugn, att kämpa och att spela som jag gör med Castilla. Jag är jätteglad över att ha fått chansen att debutera från tränaren och Real Madrid. Jag är jätte glad. Få kan säga att debuterade för A-laget när de var 18 år gamla. Jag kom hit när jag var 13 och jag har alltid drömt om detta".

"Hela resan har varit exceptionell och jag fick en adrenalinkick när jag fick höra att jag skulle gå in. Jag tänkte på min familj, min pappa och min bror. Jag har behållit tröjan så att mina lagkamrater signerar den på planen".

Skriv en kommentar