Mourinho har inkallat 23 spelare till lördagens El Clasico


Real Madrid
s tränare Jose Mourinho har inkallat 23 spelare till morgondagens El Clasico mot rivalerna Barcelona på Santiago Bernabeu stadion.

Efter att ha varit avstängd från helgens La Liga match mot Sporting Gijon, återvände den spanska mittfältaren Xabi Alonso till trupplistan. Dessutom har även Castillas målvakt Jesus Fernandez inkallats, medan Carvalho kommer att missa matchen på grund av en skada.

REAL MADRIDS TRUPPLISTA
:
Målvakter: Iker Casillas, Antonio Adan, Jesus Fernandez.
Försvarare: Sergio Ramos, Varane, Pepe, Marcelo, Raul Albiol, Arbeloa, Fabio Coentrao.
Mittfältare: Kaká, Mesut Özil, Xabi Alonso, Angel Di Maria, Nuri Sahin, Hamit Altintop, Jose Maria Callejon, Lassana Diarra, Esteban Granero, Sami Khedira.
Anfallare: Cristiano Ronaldo, Gonzalo Higuain, Karim Benzema.

Kommentarer

Benjamin

2011-12-09 - 17:47:37
-------------Casilias--------



Arbeloa---Ramos----Pepe----Marcelo



-----Khedira---Alonso---Özil



--Di maria--- ----- Ronaldo

Higuain



Är det startelvan?

Förvånar mig lite att man bara byter från 4-2-3-1 till 4-3-3 men vet dock inte om detta är sant.

hala madrid

2011-12-09 - 17:58:45
Arbeloa-Ramos-Pepe-Marcelo



Khedira-Alonso



Di Maria-Kaká-Özil



Ronaldo

Pierre

2011-12-09 - 18:26:47
HÖRR DU sopan åvan förr mej BENZ eler HIGAIN kåmmmer sta rta.

CR7

2011-12-09 - 19:26:15
1:

Casillas



Arbeloa--Ramos--Pepe--Marcelo



Özil--Alonso--Di maria



Callejon--Benzema--Ronaldo



OM det är sant att de ska spela 4-3-3 så kanske det blir så.

Devve

2011-12-09 - 19:41:59
--------Casillas-------

Arbeloa-Pepe-Ramos-Marcelo

----------Lass---------

--Alonso--------Khedira

Dimaria-Benzema-Ronaldo



Vad tycks, trolig elva eller?

Anonym

2011-12-09 - 20:02:05
Casillas.



Lass Pepe. Ramos. Marcelo



Khedira.



Xabi. Özil



Di maria. Benzema. Ronaldo



Vad tycker ni om det här, bättre än ni här ovan!!!

:-P:rolleyes::tired::thumbup:;-P

real

2011-12-09 - 20:24:54
tror på lass som högerback i denna match

Anonym

2011-12-09 - 20:25:12
Jag tror faktisk Mr. Mou har en riktig plan bakom detta! Tror han ändrar hit & dit på uppställningen och sätter in spelare som inte tros ska starta! Själv tror jag Lass och Kaká kommer starta, och Özil bänkas. Jag tror Mourinho har fattat det med att Özil inte presterar på stora matcher medan Kaká ger allt oavsett. Lass är en riktig krigare på planen och han behövs verkligen, om ni har läst Mourinhos "tio budord" så förstår ni, Mourinho har tagit med press och rytm och där passar Lass in väldigt bra! Varane startar, eftersom jag tror inte Arbeloa klarar matchen på bästa sätt även om han har klarat ALLA matcher otroligt bra! Säger inte att Varane är bättre än Arbeloa, men har ju en baktanke med detta! I Mourinhos "tio budord" säger han att man ska markera ytorna och kanterna, Arbeloa är en svag högerback som kan komma förbi lätt, speciellt med Barcelonas starka vänsterytter nämligen Sanchez som jag beundrar! Så Varane får starta på mitten och Ramos får gå ut på högerkanten, och Varane kan ju alltid utnyttja sin stora starka kropp mot Messi som är liten och ramlar lätt! Frågan bakom Higuain och Benzema, jag tror faktiskt Benz är given mot Barcelona! Jag har två elvor som jag tycker är bäst och starkast och som jag tycker att Mou borde starta med:



Startelva 1:

Casillas

Ramos-Pepe-Varane-Marcelo

Lass-Alonso

Dí Maria-Kaká-CR

Benzema



Startelva 2:

Casillas

Lass-Ramos-Pepe-Marcelo

Khedira-Alonso

Di Maria-Kaká-CR

Benzema



I den andra startelvan bytte jag dock bara Khedira mot Varane och la in Ramos på mitten och tog in Lass på högerkanten så att Khedira får spela på sin ordinarie plats! Den andra startelvan tycker jag också är bra eftersom Lass styrka kan funka mot Sanchez. Så jag tycker en av de två startelvorna skulle funka superbra mot Barcelona!



Tips: 4-1, inte för att jag är ett Real Madrid-fan eller för att jag ogillar Barcelona, men det är för att Real Madrid är stora favoriter inför matchen och Real Madrid är starkare än Barcelona just nu enligt mig, jag tror Barcelona gör ett mål i första halvlek och i andra kommer Real köra över Barcelona.

Mål: Lionel Messi 31', Karim Benzema 56' 69', Cristiano Ronaldo 65', Gonzalo Higuain 81'.

Byten: Özil -> Kaká 55', Gonzalo Higuain -> Karim Benzema 75', Sami Khedira -> Lassana Diarra 80'.

Cristiano Ronaldo

2011-12-09 - 20:51:24
Mr.Mou kommer att köra så här

startelva 1:



---------------------casillas---------------------



-----------arbeloa--ramos-pepe---marcelo------------



-----------------kaka-alonso-özil-----------------



------------di maria--benzema--ronaldo-------------'



dom sa att dom ska köra 4-3-3 o jag tycker att dom borde starta med både kaka o özil o di maria ronaldo



min startelva som jag hoppas på:



----------------------casillas-------------------



-----------coentrao-ramos--pepe-marcelo------------



----------------kaka---sahin---özil----------------



----------di maria------benzema---------ronaldo----



hoppas vi VINNER



HALA MADRID!!!!<33



HALA MADRID!!!!<33 :thumbup::thumbup:



Hala Madrid

Experten(1)

2011-12-09 - 21:16:53
-------------Casillas-----------------

Arbeloa---Pepe------Ramos----Coentrao

--------------Alonso-----------------

--------Kaka---------Khedira---------

Dimaria------Benzema--------C.Ronaldo



Realmadrid kommer vinna med 2-1 men jag kan försäkra er om en vinst.

Jag Lovar om jag har fel ja då riskerar jag att inte längre vara en Expert :( men vi får se.

vi vinner resultatet kan se ut 2-0,3-1 JUST WAIT.

Experten(1)

2011-12-09 - 21:18:51
ojj ja menar 2-1 eller 2-0 haha Just wait Expert or no Expert vinner Madrid så förklarar det mitt namn annars jaa då blir det surt.

Ha det gött Grabbar!

RM89

2011-12-09 - 21:29:00
Jag hoppas på denna elva:



Casillas

Arbeloa - Ramos - Pepe - Marcelo

Alonso - Lass - Khedira

DiMaria - Benzema - CR7



eller



Casillas

Lass - Ramos - Pepe - Marcelo

Alonso - Khedira

DiMaria - Kaká - CR7

Benzema

Devve

2011-12-09 - 21:32:25
Till Cristiano Ronaldo:

Hur tänker du på mittfältet om jag frågar?

Att du inte har xabi med tyder på att du inte kan ett skit om fotboll.

Ska sahin sköta allt medans özil och kaka är offensiva spelare.

Allt vi måste göra är att stänga mittfältet helt för Barca då har dem ingen chans.

Kör vi med ditt mittfält kan ja säga nu att dom kör nog över oss då rättare sagt.

Anonym

2011-12-09 - 22:58:04
Lass-Ramos-Pepe-Marcelo

Alonso-Khedira

Ronaldo-Kaká-Di Maria

Benzema



Vill verkligen se Kaká få spela mot Barca. Låt han visa sin stora potential.



Byten: Kaka-Özil (spelar ingen roll vem som startar)

Benzema-Higuain (samma sak gäller här)



Skulle också kunna tänka mig Coentrao istället för Lass men tycker inte han har överglänst så mycket.

george

2011-12-10 - 00:33:31
casilas

lass ramos pepe marcelo

alonso khedira

di maria kaka c.ronaldo

higuanin

HalaMadrid

2011-12-10 - 07:05:31
Casillas



Arbeloa Pepe Ramos Marcelo

Alonso Khedira

Kaka

Di Maria Benzema Ronaldo



Detta är ett 4-3-3, 4-2-3-1 (när Di Maria och Ronaldo faller ner lite, 4-5-1 om Di Maria och Ronaldo faller ner heltMen jag hoppas på Özil istället för Khedira.



Hala Madrid

nalyd

2011-12-10 - 08:45:20
------------Casillas----------------------------------



-----Arbeloa---Ramos-----Pepe----------Marcelo--------



-----özil---------Alonso-------------Khedira---------



---Di Maria-----------Bemzema----------Ronaldo--------

Anonym

2011-12-10 - 08:58:53
hoppass han ska spela 4-2-3-1 för vi behöver 2 defensiva mittfältare

Anonym

2011-12-10 - 08:59:43
hoppas*

Cristiano Ronaldo

2011-12-10 - 09:09:38
----------------------casillas----------------------



---------coentrao----ramos-pepe----marcelo----------



---------------özil----alonso----kaka-------------



----------dimaria------benzema-------ronaldo------

Anonym

2011-12-10 - 09:43:29
det ryktas att c.ronaldo missar dagens el clasico........Han har slut på gele

Microdot

2011-12-10 - 10:00:00
Nej Ronaldo är med, han träffade Guardiola som va sjukt nervös så han skrapade lite svett från hans panna o använde det till sitt hår! :thumbup:

Cristiano Ronaldo

2011-12-10 - 10:19:21
david villa har också slut på gele han har ju inga matcher längre han har ju barra håret neråt hahahhahahah



messi har inga rakhyvlar kvar att ta bort hår på sig så han skäms att spela

Cristiano Ronaldo

2011-12-10 - 10:21:39
men pep guardiola har ju inte ens hår han är en jävla kuksugare även om man inte får skriva sånt



TA DET INTE ILLA

Anonym

2011-12-10 - 11:03:40
DET ÄR HIGUAINS FÖDELSEDAG IDAG!!!! GRATTIS EL PIPITA!:-d

Anonym

2011-12-10 - 11:04:15
----------------------casillas----------------------



---------Arbeloa----ramos-pepe----marcelo----------



---------------Lass----alonso----Sami-------------



----------dimaria------benzema-------ronaldo------

ahmed

2011-12-10 - 12:14:47
-----------------casillas----------------

-----lass-----ramos----pepe-----marcelo

---di maria---alonso----kaka-----ronaldo

-----------benzema---higuain----------



så tycker ja att de borde spela!! <3

Ripa

2011-12-10 - 13:39:45
HIGUAIN ERA HOROR ! ingen jävla benz !

Anonym

2011-12-10 - 14:44:06
hejja real hejja real



hala madrid

real fans

2011-12-10 - 15:58:25
har en fråga vem e castilla :question: och jag är glad över att pepe romas e ma och mou för de borkar alltid försfara mest och när det e barca så vet jag inte vad som händer med de tre spelarena tilla ma özil de fyra var en hjärta för laget än vad de borkar göra hugi rolando di maria är bra men det viktigaste är pepe romas mou özil och lass de krigar för att messi eller idoten villa ska inte göra mål :thumbup: stolt över madrid

Pierre är kung

2011-12-10 - 16:05:03
Skärp dig "real fans". Lek inte blatte här! Det finns bara en och han heter PIERRE!

Anonym

2011-12-10 - 16:19:12
Jag tror även att uppställning blir följande:

Real Madrid C.F.:



Casillas



Lass Pepe Ramos Marcelo



Alonso



Khedira Coentrao



Di maria Ronaldo



Benzema



F.C.Barcelona:



Valdés



Alves Piqué Mascherano Abidal



Busquets



Xavi Iniesta



Fábregas

Messi Villa



Anonym

2011-12-10 - 16:25:10
----------Casillas----------



Lass----Pepe--Ramos--Marcelo



----------Alonso------------



-----Khedira--Coentrao------



Di María-------------Ronaldo



----------Benzema-----------



F.C.Barcelona:



--------------Valdés---------------



Alves----Piqué---Mascherano--Abidal



-------------Busquets--------------



---------Xavi-------Iniesta--------



------------Fábregas---------------

---Messi-----------------Villa-----

Skriv en kommentar