Ronaldo: "La Liga är världens bästa liga eftersom den baseras på spelarnas kompetens och teknik"


Den portugisiska målgöraren Cristiano Ronaldo säger att han anser att La Liga är den bästa ligan i världen.
Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s anfallare Cristiano Ronaldo tycker att den spanska La Liga är den bästa fotbollsligan i världen.

Efter att ha blivit tilldelad priset "The Best Player" (=Bästa Spelaren) i Dubai i onsdags, sa den 26-årige stjärnan att hans erfarenhet i Premier League hjälpte honom att forma sitt spel, dock anser han att han nu spelar i en överlägsen liga.

"När jag spelade för Manchester United lärde jag mig de grundläggande reglerna för fotboll, speciellt disciplinen för tacklingar, men La Liga är världens bästa liga eftersom den är baserad på spelarnas kompetens och teknik".

"Jag kommer inte att lämna Real Madrid, jag vill fortsätta ha kul här. Jag vill inte tänka på vad som kommer att hända i framtiden, istället föredrar jag att njuta av stunden".

Kommentarer

Skriv en kommentar