Adebayor: "Mourinho är en fantastisk person som säger vad han vill ha utav dig"


Los Blancos nyförvärv Emmanuel Adebayor diskuterade hur han njuter av att spela vid sidan av Jose Mourinho i Real Madrid.
Emmanuel Adebayor

Real Madrid
s anfallare Emmanuel Adebayor har sagt att han tycker att det är lätt att jobba med sin nya tränare Jose Mourinho, och han känner att han har anpassat sig till livet i Spanien.

När den togolesiska anfallaren pratade med median idag, diskuterade han sin relation med Mourinho, och sa: "Han är en fantastisk person. När han pratar med dig förstår man honom. Det är alltid väldigt viktigt att veta vad som förväntas av dig, och han säger till dig vad han vill ha."

"Det är väldigt lätt för mig att jobba med någon som honom. Jag vet att det inte är lätt, men jag tror att vi kan bli ett hårt-arbetande lag."

"Folk som känner mig vet att jag är trevlig. Jag skrattar alltid är och är jämt glad. Jag är en afrikan, som kom från en väldigt fattig familj, och för mig är det ett under att vara i Europa. Jag är ingen problematisk spelare."

Han hade även några fina ord att säga om sin lagkamrat, Cristiano Ronaldo. "För att vara ärlig tror jag att Cristiano får tillräckligt med sparkar. Han är en tuff spelare som jobbar hårt varje dag i gymmet."

Skriv en kommentar