CR7: "Jag lyssnar aldrig på kritikerna som jag får, utan jag koncentrerar mig endast på fotbollen"


Cristiano Ronaldo är glad över att arbeta med Jose Mourinho som skyddar honom från median. Under den senaste tiden har pressen kritiserat Ronaldo för att vara självisk, men själv är han nöjd med sin presentation.
Cristiano Ronaldo

Den portugisiska superstjärnan Cristiano Ronaldo säger att han är nöjd med sin prestanda i Real Madrid. Att lyssna på kritikerna som han får är inget som han är intresserad av.

Den förra Manchester United stjärnan insisterar på att han har fortfarande en hel del att lära sig. "Om du tror att du kan allting, kommer du aldrig att bli framgångsrik" deklarerade Ronaldo. "Vi måste alltid förbättra oss."

"Det är det jag försöker att göra. Det jag gjorde när jag var 18 och 19 år, gör jag fortfarande. Så jag utvecklas alltid och lär mig nya saker. Nu är jag en mer mogen spelare. Erfarenheten ger dig stabilitet och hjälper dig att vara lugnare på planen."

Men Ronaldo säger att han aldrig läser rapporter eller lyssnar på uttalanden om hans presentation. Den förra Manchester United stjärnan har blivit kallad för självisk de senaste veckorna, dock är det inget som han tar till sig.

"Man kan inte leva sitt liv på att tänka på kritikerna som man får, man måste tänka på sig själv och koncentrera sig på fotbollen. Jag är inte orolig efter en match eller dagen efter över att lyssna på radion eller att läsa tidningen. Jag kommer att fortsätta jobba på samma sätt, oavsett vem som kritiserar mig" sa CR7 till AS.

"Tränaren bestämmer vem som spelar. Om jag gör bra saker, kommer min familj, mina fans och jag vara väldigt glada. Sanningen är att tränaren har lugnat ner alla kritiker som är riktade mot mig. Mourinho har makten, moralen, titlarna och han vet vad han pratar om. Många människor gillar inte honom, men han är ingen hycklare och säger vad han tänker."

Kommentarer

omran

2011-02-21 - 15:59:03
håller med ronaldo 100%

Skriv en kommentar