Emmanuel Adebayor: "Jag älskar Real Madrid och jag är här för att hjälpa"


Real Madrids nyförvärv Emmanuel Adebayor, som visade sin kärlek för Real Madrid, är säker på att hans nya klubb kommer att få sina chanser att vinna Copa del Rey titeln mot Barcelona i finalen.
Emmanuel Adebayor

Real Madrid
s anfallare Emmanuel Adebayor har visat sin kärlek för sin nya klubbar och berättade om sin önskan att hjälpa laget att åstadkomma framgång denna säsong.

Den lånade Manchester City anfallaren gjorde sitt första mål på Santiago Bernabeu stadion med Los Blancos i Copa del Rey semifinalen mot Sevilla denna vecka. När den togolesiska spelaren pratade med den spanska tidningen AS, diskuterade han sin glädje att göra mål, och även om hans tidiga intryck på sitt liv i Madrid.

"Jag är väldigt glad över att ha gjort mål. Det var en dröm att spela i en stadium som är så imponerande som Santiago Bernabeu. Jag älskar denna klubb och jag är här för att hjälpa. Jag är här för att spela så ofta som de vill att jag ska spela" sa den 26-årige målgöraren.

"Jag är imponerad av spelarnas kvalité, den är fantastisk. Özil gjorde ett bra mål innan jag lyckades med mitt."

Sedan fortsatte Adebayor att prata om rivaliteten med Barcelona, och sa att hans älskade lag har en stor chans att vinna Copa del Rey titeln mot katalanerna i finalen den 20 april.

"De är ett av världens bästa lag, och vi har ingen tvekan om deras kvalité. Men en final är över 90 eller 120 minuter, och vi kommer att ha våra chanser. Vi kommer att gå för det."

Skriv en kommentar