Jose Mourinho: "Jag gillar att mitt lag spelade en seriös match"


Den förra Inter och Chelsea tränaren Jose Mourinho tyckte att hans lag gjorde en väldigt bra insat mot Levante.
Jose Mourinho

Jose Mourinho
hade inget annat än att säga snälla ord om sina spelare efter dagens 2-0 vinst mot Levante.

"Jag gillar att mitt lag spelade en seriös match. Spelen innan Champions League matcherna kan vara komplicerade för att spelarna kanske fokuserar mer på den europeiska tävlingen. Laget spelade bra och var väldigt fokuserat."

"Vi visste att Levante skulle göra det svårt för oss. De var organiserade i försvaret, men vi gjorde ett tidigt mål och hade matchen under kontroll. Att vinna och vila vissa spelare är det viktigaste."

"Jag gillar hur Sergio Ramos och Benzema spelade. Cristiano gillar alltid att spela. Han mår bra fysiskt och känner sig inte trött, så varför ska jag ta ut honom? En spelare kan skadas när som helst. Risken finns alltid där och vi kan inte göra någonting åt det."

"Jag startade ett lag som jag tyckte är bra nog att vinna och vi respekterade motståndarna eftersom vi visste att de hade ett säkert försvar. Vi var tvungna att vara kreativa och dynamiska, vilket är anledningen till att jag använde fyra spelare i anfallet. Jag tycker att det är normalt att vila Xabi och Özil, som kommer att spela nästa match när jag fortfarande har andra alternativ."

Kommentarer

Cristiano Madrid

2011-02-20 - 00:47:09
DG. vadå väx upp och sluta kalla dom bajselona. låt mig förklara. Dom luktar bajs. och dom gillar at låna saker df e det bajselona någon som heller med helst

Mr.Fred :P =)

Cristiano Madrid

2011-02-20 - 00:48:15
Håller*

Mr.Fred

2011-02-20 - 11:14:24
Håller med dig ovanför :P

Anonym

2011-02-20 - 21:12:36
5 poäng

Skriv en kommentar