Karim Benzema: "Mourinho är en bra tränare som har lyckats att ändra min mentalitet"


Den unga anfallaren Karim Benzema är glad över att jobba med Mourinho som har förändrat hans mentalitet.
Karim Benzema & Jose Mourinho

Real Madrid
s anfallare Karim Benzema säger att han är en bättre spelare nu när han jobbar med tränaren Jose Mourinho.

Den franska 23-åringen säger att The Special One har förändrat spelarens mentalitet på planen. När Benz pratade med Real Madrids officiella hemsida, sa han: "Mourinho är en bra tränare. Han har lyckats att ändra min mentalitet. Nu är jag en kämpe."

"Jag har varit ambitiös sedan barnsben och jag har fortfarande ambitionen till att vara starkare och försäkra min plats i Madrid och laget."

Kommentarer

Real4Life

2011-02-21 - 14:37:11
Men endå e du dålig^^ :D

beefcake

2011-02-21 - 15:01:59
Gillar inte o säga detta efterssom han fortfarande är ung , men någonting har hänt med den här killen sen han kom till madrid , han var en utav europas hetaste anfallare när han kom , nu är han .....

Iaf jag hoppas att det går bättre för honom och att han verkligen får visa hur bra han är framöver , i real tröjan eller någon annanstans .

Cristiano ronaldo

2011-02-21 - 16:02:09
utan benzema hade real madrid aldrig vunnit era jävla idioter

Adam

2011-02-21 - 16:02:50
Det är sant som Beefcake säger. Benzema var en av världens bästa anfallare när han spelade i Lyon men när han kom till Real Madrid då har han förändrats. Men jag tror jag vet varför,eftersom i Lyon spelade han nästan alla matcher och att Franska ligan är inte som Spanska ligan. Så det är därför det är samma sak med Higuain. Han var inte bra från början när han kom till Real Madrid. Men nu när Higuain spelar varenda match då blir man bara bättre och bättre + att man lär sig spelet som vi Real Madrid spelar. Jag tror om Benzema får spela start hela tiden då han kommer att komma tillbaka till sin bästa form.

Anonym

2011-02-21 - 16:19:09

beefcake

2011-02-21 - 16:31:13
Du är ju helt seriöst dum i huvudet cristiano , Om han vore så bra som du säger hade han inte suttit på bänken så mycket som han gör , och vad har de vunnit ? , han har avgjort en del matcher iår och det är ju helt okej, men han har ju verkligen inte kommit upp till lyon-standarden, det var dryga 350 miljoner real fick betala för honom , och vad har han gett tillbaks ? nästan ingenting , han presterar för dåligt för att vara värd sånna stora summor , get it ? om han avgör en match betyder det inte att allting är glömt , han varit kass MEN jag hoppas verkligen det vänder för honom och att han öser in mål .

beefcake

2011-02-21 - 16:37:58
Adam för det första så kom inte higge från franska ligan utan han kom från argentinska , Higuain fick ju inte starta efterssom vi hade ju bättre anfallare än honom , och när han börja få starta matcher då gick det mycket bättre för honom ,och när man köpte higuain så värvades han inte som en världspelare som skulle få starta varje match direkt , utan han värvades som talang som inte hade så höga förväntningar på sig , men benzema värvades för att laget skulle vinna titlar , och för att han skulle bli en bättre spelare och bli erkänd som en utav världens bästa anfallare , men har han levt upp till dina eller någons förväntningar ...NEJ han har haft på sig nästan 1,5 år på sig för att anpassa sig till laget och börja ösa in mål , mer tid tycker jag inte att han borde få .. alltså det jag menar är att det är nu eller aldrig för honom , higge är fortfarande skadat och nu måste han passa på . hoppas att det vänder för honom för jag tycker att han är/har varit en jättetalang och han är guld-värd när han spelar som bäst

Cristiano ronaldo

2011-02-21 - 21:45:49
håll käften

Skriv en kommentar