Mesut Özil: "Real Madrid vill nå Champions League finalen"


Den unga stjärnan Mesut Özil säger att Real Madrid har en chans att besegra Lyon under dagens Champions League match klockan 20:45.
Mesut Özil

Real Madrid
s mittfältare Mesut Özil förväntar sig en svår åttondelsfinal mot Olympique Lyonnais i dagens Champions League match. Men den tyska mittfältaren är säker på att Los Blancos kan besegra den franska klubben.

Özil har avslöjat att Los Merengues vill nå Champions League finalen, som kommer att spelas på Wembley Stadium i England.

"Vi alla förväntar oss att matchen kommer att vara svår, men vi vill vinna, och vi vet att vi kan göra det" sa 22-åringen till klubbens officiella hemsida. "Jag förväntar mig att vi kommer att bli framgångsrika."

"Jag har kollat på deras matcher och som ett lag oroar de mig faktiskt. Det är tydligt att de kommer att göra det svårt för oss, men vi vill besegra dem. Truppen tänker på att vinna titlar, men vi måste ta saker och ting långsamt och spela en match i taget. Vi måste eliminera Lyon eftersom vi vill nå Wembley Stadium finalen."

Sedan fortsatte den 22-årige stjärnan att prata om hur fantastiskt det var att göra sitt första mål i Champions League. "Det var fantastiskt att göra mitt första Champions League mål."

"Jag brydde mig inte om hur fint mitt mål var eftersom det var mitt först i den europeiska cupen. Det är alltid fantastiskt att göra mål, oavsett var man är, men det är mer speciellt när man gör det framför Bernabeu publiken. Stadion får mig att känna mig otroligt bra."

Kommentarer

Real4Life

2011-02-22 - 12:43:50
Meningslösa nyheter men såklart man vil nå finallen?!

Higuain4life

2011-02-22 - 17:58:16
Ingen tvingade dig läsa detta! :)

Skriv en kommentar