Superstjärnan Cristiano Ronaldo: "Real Madrid är den mest fantastiska klubb jag har sett"


Real Madrids unga stjärna Cristiano Ronaldo är säker på att hans lag, som han anser är fantastisk, kommer att vinna Copa del Rey finalen mot Barcelona den 20 april.
Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s superstjärna Cristiano Ronaldo tycker att den spanska huvudstadsklubben är så fantastisk att han blev imponerad av allting som han upplever i Santiago Bernabeu.

Dessutom lovade den portugisiska anfallaren att ge sitt allt för att vinna Copa del Rey och göra mål mot de katalanska rivalerna Barcelona i finalen.

"Jag har aldrig sett en klubb som är så fantastisk som Real Madrid. Den är imponerande på alla nivåer: i storheten och historian" sa Ronaldo till Cadena SER. "Reaktionen som vi får är otrolig vart vi än går."

"Jag har vant mig vid att hantera obehagliga situationer. Ibland blir jag besvärad av saker som jag hör eller av ord som folk säger till mig, men detta är en del av mitt liv. Jag lyssnar endast när de säger: 'denna portugisiska spelaren är väldigt bra'. Jag är inte i behov av folk som irriterar mig för att jag ska spela bra."

"Jag försöker alltid att göra mitt bästa när jag är på planen, och jag försöker att hjälpa mitt lag med mål och passningar. Jag försöker alltid att vara bäst. Vi kommer att vinna Copa del Rey finalen och jag kommer att försöka göra mål."

Sedan pratade Ronaldo om alla sparkar som han får av motståndarna. "Titta på mitt ben och se hur blåslagna de är. Men det är normalt. Jag är van vid sådana utmaningar. Jag försöker att inte svara tillbaka. Jag går upp och fortsätter att spela. Jag blev sparkad nästan på samma sätt när jag var liten, men jag gick upp och fortsatte eftersom alla var större än mig."

Ronaldo har spelat 34 matcher för Los Blancos denna säsong, men trots detta är han ännu inte trött. Han känner att han fortfarande är stark och redo att spela resten utav matcherna denna säsong.

"Jag känner mig inte trött. Jag mår väldigt bra" sa 26-åringen. "Jag mådde ännu bättre under den senaste matchen. Jag tror att detta är tydligt på planen."

Skriv en kommentar