Cristiano Ronaldo: "Fernando Llorente har allt som Jose Mourinho är ute efter"


Real Madrids superstjärna Cristiano Ronaldo tror att Fernando Llorente är den rätta mannen för Jose Mourinho.
Cristiano Ronaldo & Fernando Llorente

Real Madrid
s portugisiska anfallare Cristiano Ronaldo tror att Athletic Bilbaos målgörare Fernando Llorente är den sorts spelare som tränaren Jose Mourinho kommer att vilja lägga till truppen i sommar.

Superstjärnan diskuterade hur viktig spanjoren skulle vara för laget i en intervju med Marca, samtidigt som han även pratade om sin vilja att vinna mot Lyon i Champions Leagues åttondelsfinal.

Först av allt pratade Ronaldo om Llorente. "Fernando Llorente är en stor spelare, och han har funktionerna som tränaren är ute efter. Vi behöver en anfallare i sex månader nu. Det har pratats om en stor spelare som Ruud. Det är jag glad för. Ju fler spelare som kommer med mentalitet att hjälpa laget, desto bättre."

När han därefter pratade om klubbens chanser att vinna Champions League, sa han: "Manchester United, Barcelona och vi är favoriter, sedan finns det en liten grupp med bland annat Bayern München, Milan och Inter. Chelsea, anser jag inte vara favoriter, eftersom de har förändrats en hel del."

"Förra året förväntade vi oss inte att bli utslagna av Lyon. Vi var bättre, men vi visade det inte. Jag är säker på att detta år kommer definitivt att vara annorlunda. Jag är glad över att få spela mot dem igen, och jag är säker på att vi kommer att vinna."

Slutligen diskuterade 25-åringen Mourinhos nyliga kommentar om att han tycker att Ronaldo borde vinna fem Ballon d'Or titlar. "Det jag vill är att vinna så många Champions League titlar som möjligt, inte Ballon d'Or. Jag är väldigt glad över det (Mourinhos uttalande), men mitt mål är att vinna titlar med Real Madrid."

Kommentarer

Itian

2011-01-18 - 17:41:40
Längesen man hörde Ronaldo prata :D:P

omran

2011-01-18 - 17:42:43
jag älskar ronaldo <33333333333333

CristianoRonaldoSeven.Blogg.Se

2011-01-18 - 17:57:23
Haha Itian, jag skulle precis skriva samma sak. Det är inte vanligt att läsa om en sak som Cristiano Ronaldo har sagt.

Ronaldo<3

2011-01-19 - 14:58:27
jag lovar att om inte Ronaldo hade sån dålig attityd förut så skulle han leka med messi om gulbollen, eller har jag fel?

Enligt mig så ska han ha guldbollen om han fortsätter på det här sättet. hans attityd har också blivit mycket bättre

Skriv en kommentar