Cristiano Ronaldo: "Jag lär mig något nytt varje dag med Jose Mourinho"


Den portugisiska spelaren Cristiano Ronaldo hyllar Jose Mourinho efter att tränaren blev utnämnd till världens bästa tränare av FIFA.
Jose Mourinho & Cristiano Ronaldo

Jose Mourinho
blev utsedd till Årets Tränare av FIFA i måndags, och Real Madrid stjärnan Cristiano Ronaldo tycker att det inte är något mer än vad han förtjänar.

"De som är mest professionella är de som har lyckats mest i livet" sa den portugisiska spelaren till RealMadridTV. "Det händer både spelare och tränare, vilket är därför jag visste att han skulle vinna. Något annat resultat hade varit orättvist."

"Jag har inte problem med att prata om vad jag tycker. Han vann tre viktiga titlar. Ingen förtjänade det mer. Jag är väldigt glad för honom. Mourinho och hans personal är väldigt professionella. Jag blev chockad när jag började jobba med dem eftersom de endast motiverade mig att jobba ännu hårdare."

"Jag har alltid velat jobba med honom; inte bara för att han är bäst, utan även för att han är portugis och på grund av hans tidigare framgångar. Den drömmen gick i uppfyllelse och nu hoppas jag att han kan vinna allt som han vann med Inter, Porto och Chelsea med Real Madrid. Om tränaren vinner, gör vi det också. På grund av denna orsak kommer vi att jobba tillsammans."

"Det är ingen slump att han har vunnit så många titlar de senaste fem eller sex åren. Jag har lärt mig så mycket på så lite tid som vi har spenderat tillsammans."

"Jag lär mig något nytt varje dag. Jag känner mer mig mer komplett än någonsin och jag vill fortsätta att lära mig eftersom Mourinho är en anledningarna till vår framgång. Jag känner mig väldigt bekväm när jag jobbar med honom i Real Madrid."

Kommentarer

Anonym

2011-01-11 - 22:08:52
håller med ronaldo jose mourinho bäst i världen <333333333333

Kalle

2011-01-11 - 22:49:34
skitbra blogg! fortsätt:)

förresten tjej elr kille ?:)

kalle

2011-01-11 - 22:50:46
skitbra blogg!

förresten kille elr tjej ? :)

Skriv en kommentar