Det ni inte visste om Rafael Van der Vaart; hur han behandlades i Real Madrid


Jag är säker på att de flesta utav er inte vet svaret på det här: "Hur gick det egentligen till när Rafael Van der Vaart lämnade Real Madrid?". Det kanske finns några som har letat efter information om detta tidigare, men det är väl inte alla som har "orkat" göra det. Tror ni att ni orkar läsa hela texten?

Rafael Van der Vaart

Här är historian om Van der Vaarts sista dagar i Real Madrid.

- Rafael van der Vaart har alltid älskat Real Madrid. Han har alltid sagt att det är en dröm att spela för den spanska storklubben. När han flyttade till Real Madrid år 2008 gick det inte så jätte bra för honom, men året därefter gick det mycket bättre för honom, och han blev en av fansens favoritspelare.

Men klubbens chefer tyckte något annat. Efter holländarens första år (2008-2009) med Los Blancos hade man i avsikt att sälja spelaren, att man till och med tog hans nummer (23) och gav det till Esteban Granero under försäsongen. Dock ändrade klubben sig efter att ha kommit överens med holländaren och man beslöt sig för att behålla honom, samt att han fick sitt nummer tillbaka. Året därefter, sommaren år 2010, hände samma sak. Man ville sälja mittfältaren, och trots att man i början vägrade att sälja honom för mindre än 16 miljoner euro, såldes han till slut för 8 miljoner pund (!).

Men, hur blev han såld egentligen?
- Jose Mourinho ville inte sälja Rafael, men det ville som sagt klubbens chefer. Jorge Valdano sa till Florentino Perez att man inte vill ha honom längre och att han inte är nödvändig. Och eftersom Real Madrid presidenten litar på sportdirektören, så gick även han med på det.

Därefter hade man ett möte med Van der Vaart och man sa till honom att man ville sälja honom och att man inte ville ha kvar honom i klubben - på ett hjärtlöst sätt. Detta gjorde holländaren väldigt sårad, men han accepterade detta på grund av att han inte ville stanna i en klubb där han inte var välkommen.

Och som ni säkert redan vet såldes han till Tottenham en dag innan transfermarknaden stängde. Man hade ett möte med den engelska klubben i tre timmar och till slut skrev Van der Vaart under ett kontrakt med Tottenham Hotspurs. Enligt 27-åringen vad detta den jobbigaste dagen i hans liv.

"Mitt farväl var inte som jag hade hoppats på. Men nu har det hänt och man inte kan göra något åt saken" sa Rafael Van der Vaart efter att han lämnade Real Madrid.

"Jag ville inte spela för något annat spanskt lag än Real Madrid. Det är mitt lag. För mig, har det varit en ära att ha spenderat all min tid där, och jag kan säga att jag är från Real Madrid, utan tvekan..."

När man frågade spelaren om han tyckte att klubben vara respektlösa mot honom sa han: "Jag vill inte säga något dumt om klubben... Jag har haft goda tider där, och jag vill endast komma ihåg dem. Visst fanns det dåliga saker som hände, men jag måste se framåt , utan att tänka på allt dålig som har hänt."

"Det var väldigt sorgligt för mig att säga hejdå till mina lagkamrater. Jag tror att det var sorgligt för mina lagkamrater också. Jag hade en god relation med Dudek, Lass, Iker, Sergio, Higuain.. med alla. De är mina vänner och väldigt bra människor. Jag kommer att sakna dem."

Real Madrid fansen var väldigt viktiga för Tottenham stjärnan. Att ha fått reda på att hans tröja såldes riktigt bra under de två sista dagarna som han var en Real Madrid medlem glädje honom. "Fansen har alltid gjort mig stolt över mitt arbete och stöttat mig. Det smärtar mig att se några Madrid fans vara ledsna över min avgång."

I en intervju frågade man även Van der Vaart om vad han tyckte om Jorge Valdano, men spelaren vägrade att ge ett svar på detta, och sa endast: "Jag vill inte säga något dumt om någon."

Nu till det sista, det här var Van der Vaarts meddelande till Real Madrid fansen när han lämnade klubben: "Jag vill säga tack till alla för all stöd som ni har givit mig. Tack för att ni har fått mig att må bra och att känna mig som hemma. Vi kommer att ses igen, det är jag säker på. Jag kommer att lämna med Madrid i mitt hjärta. Jag är en Madridista!"

Kommentarer

CristianoRonaldoSeven.Blogg.Se

2011-01-16 - 15:36:30
8 MILJONER, HERREGUD!!! nästan lika mycket som lönen Pepe vill ha..

omar

2011-01-16 - 15:43:38
8 MILJONER!!!!!!!!

omar

2011-01-16 - 15:43:56
8 MILJONER!!!!!!!!

Gg

2011-01-16 - 15:50:45
Fattar inte varför man sålde, okej han kanske aldrig skulle tagit plats i dagens elva, men skulle lätt kunna komma in och förändra matchbilden på sitt sätt. Jag minss Sevilla matchen då vi låg under med 2-0 o sedan när Rafa satte 3-2 i sista minuten, fan va man älska honom!

SR4

2011-01-16 - 15:52:12
Exakt det kommer jag ihåg också jag var glad i en hel vecka :D Särskilt att Ramos nätade ;)

Anonym

2011-01-16 - 16:18:32
kommer alltid att älska dig van der vaart

Anonym

2011-01-16 - 16:40:54
Varför ska Valdano bestämma så förbannat mkt. Kanske är bäst om den som lixom tränar laget får bestämma vem som går och vem som stannar.

Mr.Fred

2011-01-16 - 17:35:06
Kicka Valdano

:(

2011-01-16 - 18:02:32
respekterar dig upp te 100 prosent - kung vdv !:(

de äkta madrid supportrarna kommer alltid att älska dig lika mkt som du älska oss :(

MADRIDISTA !<3

SAra

2011-01-16 - 19:11:58
OM dom hade haft kvar van der vart så hade de aldrig kunna köpa tex di maria som har gjort väldigt bra ifrånsig...

shann

2011-01-16 - 21:10:40
Fattar fortfarande inte varför de sålde Vdv han är en sån otrolig bra spelare och en riktig Madridista som säger att han älskar klubben efter hur de behandlade honom också.<3

Skriv en kommentar