Jose Mourinho: "Jag anställdes inte för att att besegra Barcelona, utan för att vinna troféer"


Jose Mourinho säger att det inte spelar någon roll om Real Madrid kan besegra Barcelona, bara den spanska huvudstadsklubben vinner titlar.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho har hävdat att klubbens främsta mål är att vinna troféer, och inte besegra Barcelona. Det var just därför han tog jobbet på Santiago Bernabeu.

När man frågade den portugisiska tränaren vad som påverkade hans beslut att inte garantera att stanna kvar hos Real Madrid nästa säsong, sa han till pressen: "Det måste finnas glädje bland fansen, spelaren, tränarna och styrelsen."

"Vi jobbar hårt för att vara glada, med uppfattningen att jag kommer att fullgöra mitt kontrakt. Jag vill bara vara tränaren, det är allt."

"Barcelona? Jag anställdes för att vinna matcher, få poäng och vinna titlar. Jag blev inte anställd för att besegra någon."

Mourinho var också ivrig över att påminna Karim Benzema att han behöver lyssna på Kakás råd, som tydligen uppfattades som en kritik av median.

"Kaká sa vad vi alla tänkte på. Vi alla hoppas att få se mer från honom (Benzema)."

Kommentarer

CristianoRonaldoSeven.Blogg.Se

2011-01-22 - 18:34:02
Det Mou sade är någonting alla, verkligen alla borde få in i huvudet. VI VILL VINNA TITLAR INTE FOKUSERA PÅ HUR VI VINNER ÖVER BARCELONA!

wqewqewqe

2011-01-22 - 19:53:26
se det så här. besegrar man inte barca blir den ingen liga titel tyvär men så e det bara.

CristianoRonaldoSeven.Blogg.Se

2011-01-22 - 21:36:27
svar till "wqewqewqe": Det du skriver är sant, men om laget fokuserar bara på att vinna över Barcelona så kommer det inte att gå bra resten av säsongen. Det krävs att man fokuserar på det som är NU. Inte det som kommer. Men man kan alltid förbereda sig..

Wqewqewqe

2011-01-23 - 00:08:18
Svar till den som svarade mig: Sant men jag är inte en elefant så om du dissar mig så hatar jag en tjej som e gay. men om du inte gör det så e det bara att tacka och dra för stunden har kommit och mitt land e i fyr.



Peace :DDDDDDDDDDDDDDDD

......

2011-01-23 - 01:05:56
Ska vi vinna spanska cupen måste vi klå barcelona... ska vi vinna La Liga måste vi vinna el clasico.. för som det ser ut just nu kör barcelona över alla i ligan... ska vi vinna champions league, måste vi aa ni vet vad ----------------

Skriv en kommentar