Jose Mourinho: "Lionel Messi är en bra spelare, men han förtjänade inte guldbollen"


Är Messi värd att vinna Ballon d'Or? Det var en fråga som man ställde Jose Mourinho, och svaret var helt enkelt nej.
Lionel Messi & Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho har sagt att han skulle hellre ha föredragit att en annan spelare vann Ballon d'Or priset igår kväll, då även portugisen blev utnämnd till världens bästa tränare av FIFA.

Lionel Messi vann Ballon d'Or (guldbollen) förra året, då han slog Real Madrids Cristiano Ronaldo som kom på andra plats. I år vann 23-åringen priset återigen, och slog sina Barcelona lagkamrater Xavi och Iniesta.

Mourinho tyckte att någon spelare från hans förra klubb Inter, som vann trippeln samt att de slog ut Barcelona ur Champions League förra säsongen, borde ha vunnit priset.

"Jag har redan pratat om denna fråga. För mig är Xavi, Iniesta och Messi från en annan planet" sa Los Blancos tränare till tidningen AS.

"Hur som helt skulle jag föredra Xavi, Sneijder eller Diego Milito. Först av allt skulle jag föredra Milito och Sneijder om det handlar om varje match som de har spelat för Inter."

"När det gäller Xavi, kommer det också att göra ont. Jag har känt honom under en lång tid och jag uppskattar honom" avslutade den portugisiska tränaren.

Kommentarer

dastan

2011-01-11 - 16:54:38
håller med

CristianoRonaldoSeven.Blogg.Se

2011-01-11 - 19:10:27
Om det är någon som INTE förtjänar detta stora pris så är det Messi. Individerna i denna värld börjar bli blinda.

real madrid

2011-01-11 - 19:36:24
han gjorde ju inte ens ETT mål i vm medans sneijder bar fram både inter och landslager på sina axlar och inte ens kommer med i top 3 de är ju en skandal

RMA

2011-01-13 - 15:28:50
Håller väldigt mycket med real madrid. Sneijder vann ju allt som går att vinna(förutom VM där dom kom tvåa). Han kom delad etta i VMs skytteliga.

Skriv en kommentar