Kaká: "Det var speciellt att spela 20 minuter och jag är glad att återvända till planen"


Den brasilianska stjärnan Kaká är väldigt glad över att ha spelat sin första match för säsongen med Real Madrid. Dessutom passade han också på att tacka alla som stöttade honom under tiden som han återhämtade sig
Kaká is back

Den 28-årige brassen Kaká var överlycklig efter att ha spelat sin första match för säsongen med Real Madrid. När han pratade med median efter vinsten mot Getafe sa han att det var väldigt speciellt att spela 20 minuter och att man måste vara vid Higuains sida, eftersom när man är seriöst skadad känner man sig väldigt ensam.

"Jag har haft några tuffa tider och det som jag har saknat mest är lagets gemenskap, träningen med mina lagkamrater, att vara med laget i omklädningsrummet och att spela för fansen... Jag saknade glädjen som jag fick av att spela. Jag är tillgänglig nu och jag kommer att göra mitt bästa för att spela med glädje igen."

"Jag är väldigt glad över att ha spelat en match igen och att kliva på planen. Att återvända med en vinst är det bästa som kunde hända mig. Jag vill tacka min fru (som vet vad jag har gått igenom), mina föräldrar, och många vänner som vet vad som hände mig. Vid vissa tillfällen, var jag rädd om jag någonsin skulle komma tillbaka eller om jag aldrig skulle göra det. Nu måste jag förtjäna en plats eftersom laget är i en bra form. Konkurrens är alltid bra för laget."

"Jag vill tacka Mourinho för all hjälp han har gett mig. Han ökar mitt förtroende att få spela igen."

"Jag har träffat många människor genom min Twitter och jag har fått många stöttande meddelanden. Det är viktigt för mig att känna folkets tillgivenhet. Jag har fått många stöttande meddelanden på min mobil från vänner, förra lagkamrater och folk som är glada att se mig tillbaka. Jag tackar dem alla. Nu måste jag fortsätta att hålla igång."

"En spelare känner sig väldigt ensam när han är seriöst skadad och man går igenom det ensam trots all hjälp man får från andra. Vi måste stötta Higuain. Han kommer att spela igen och han kommer att vara den stora spelaren som han är idag. Jag hoppas att han återvänder så fort som möjligt."

"Det kommer inte att vara ett problem om jag måste spela närmare målet. Vi måste vänta och se hur tränaren bildar laget. Jag måste förtjäna en plats. Laget spelar väldigt bra och konkurrens är alltid positivt. Matchen mot Getafe var svår, men det viktigaste var att vinna. Det var speciellt att spela 20 minuter."

Kommentarer

^^

2011-01-04 - 15:15:30
Awww, gulligt att han tänker på Higuain. Vi alla hoppas att han snart kommer tillbaka! Hoppas operationen går som den ska

Anonym

2011-01-04 - 16:08:55
jag älskar dig kaka att du tänker på andra lagkamrater oxå kaka <333333333333333333333

Skriv en kommentar