Karim Benzema: "Om jag spelar mindre är det på grund av att jag inte jobbar tillräckligt hårt"


Benzema har erkänt att han inte jobbade tillräckligt hårt i det förflutna, men nu när han jobbar hårt är han glad över att ha fått mer speltid och gjort två hattricks på en månad.
Karim Benzema

Den franska anfallaren Karim Benzema, som har kämpat för att få en plats i A-laget i Real Madrid, har sagt att han inte försökte tillräckligt hårt i det förflutna för att förtjäna speltid på planen, i en intervju med AS.

"Jag vet när jag spelar bra och när jag spelar dåligt, och om jag någon gång har spelat mindre är det på grund av att jag inte gjorde en tillräcklig insats för att förtjäna det. Idag vet jag att jag gör uppoffringar och det är därför jag spelar" sa Benzema.

"Jag kan inte garantera att jag kommer att göra tre mål i varje match, men jag kommer att göra allt för att göra åtminstone ett mål."

Den 23-årige förra Lyon spelare, som flyttade till Real Madrid i juni år 2009 för 35 miljoner euro, har njutit av att ha fått mer speltid under de senaste veckorna på grund av Gonzalo Higuains skada.

Han gjorde två hattricks förra månader, det första under 4-0 vinsten mot Auxerre den 8 december, och det andra under 8-0 vinsten mot Levante 14 dagar efter.

Benzema har spelat 15 matcher för Real Madrid i La Liga denna säsong, och endast startat fyra utav dem.

Kommentarer

Anonym

2011-01-03 - 20:42:26
Benz är bra mot sämre motstånd. Men måste bli bättre mot sämre.

Anonym

2011-01-03 - 20:43:05
BÄTTRE FÖR SATAN*

Skriv en kommentar