Real Madrid planerar att erbjuda Tottenham 115 miljoner euro för Gareth Bale och Luca Modric

Den spanska klubben Real Madrid förbereder ett otroligt stort bud för Tottenham duon, Gareth Bale och Luka Modric.
Gareth Bale & Luka Modric
Real Madrid
s portugisiska tränare Jose Mourinho förbereder ett stort bud för två av Tottenhams spelare inför sommaren. Den spanska klubben är redo att betala 115 miljoner euro för att underteckna Gareth Bale och Luka Modric.

Enligt den engelska tidningen The Daily Star tror "The Special One" att duon har vad som krävs för att förstärka Real Madrids mittfält, samtidigt som de två stjärnorna kommer att hjälpa Marcelo på den vänstra kanten.

Santiago Bernabeu klubben tror att Spurs kommer att acceptera ett bud på 35 miljoner pund för den kroatiska spelaren, Luka Modric, medan Premier League klubben kommer att ha svårt för att avvisa ett bud på 80 miljoner pund för den walesiska stjärnan Gareth Bale, vilket endast är 14 miljoner pund mindre än summan man betalade för Cristiano Ronaldo från Manhcester United.

Dock har den engelska tidningen Goal.com rapporterat att London klubben planerar att erbjuda yttern 100 tusen pund i veckan, vilket kommer att göra honom till den högst betalade spelare genom klubbens historia samtidigt som kan kommer att stanna i England i ytterligare fem år. Detta kommer att göra Bale ännu dyrare för Real Madrid.

Modric däremot har nyligen (i somras) förnyat sitt kontrakt med Spurs. Den 25-åriga stjärnan har ingen avsikt i att lämna White Hart Lane, men samtidigt insisterar han på att han inte vet vad som kommer att hända i framtiden.

"Den enda sanningen är att jag är en Tottenham spelare och jag är glad att vara där jag är. Tidningarna pratar alltid om att jag kommer att flytta" sa Modric.

"Min framtid? Vem vet vad framtiden kommer att ge, men jag är en Tottenham spelare och jag är glad över att vara i White Hart Lane."